תא"ל אביעד דגן רייס הועלה לדרגת אלוף

29.08.24
מערכת את"צ

תא"ל אביעד דגן רייס הועלה לדרגת אלוף היום (חמישי), בטקס שנערך במחנה "רבין" (הקריה). הטקס נערך בראשות ראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי, במעמד שר הביטחון, יואב גלנט, ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל, מפקדים ומשפחתו של האלוף. האלוף עתיד להיכנס לתפקידו כראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר בחודש הקרוב.


מדברי ראש אגף התקשוב הנכנס, אלוף אביעד דגן רייס: 

"כמו רבים בישראל, ובוודאי כמו כל לובשי המדים, אני נע בתקופה הזו בתוך מציאות מורכבת - במישורים וברבדים שונים. תנועה בין תחושות קשות של כישלון, לנוכח המציאות הקשה שפגשנו ב-7 באוקטובר, לבין - עשייה ביטחונית מורכבת, מגוונת ותכליתית מאוד בחודשים שחלפו מאז.

זוהי תנועה בין הודעות כואבות וקשות שממשיכות להגיע, חלקן ממש לסף ביתנו, בין דאגה לאומית, המשותפת לכולנו, דאגה לשלום החטופות והחטופים, לבין רגעי מימוש ונחת מהישגים, אחוות לוחמים, דבקות במשימה".

ראש אגף התקשוב הנכנס, אלוף אביעד דגן רייס

מדברי ראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי:

"ערן, אגף התקשוב בשנים האחרונות תחת פיקודך התקדם והתפתח מאוד. העשייה וההתפתחות היו עם הרבה מחשבה, והרבה מזה עמד למבחן במלחמה. 11 חודשים שהדברים עובדים ונבחנים באתגרים גדולים עם יצירת מענים חדשים תוך כדי המלחמה. אביעד, אתה מקבל אגף טוב מאוד, והאתגר יהיה שתעשה אותו עוד יותר טוב.

לייצר תהליך של הישגים מהירים בטווחים קצרים, ואת כל זה לעשות דרך האנשים. אני שמח שאתה מקבל את הפיקוד על אגף שהוא בכל יום נהיה חשוב יותר ויותר לצה"ל וכך נהיה גם בעתיד".

מדברי שר הביטחון, יואב גלנט:

"התקשוב הולך ונכנס לחיינו, גם במערכת הביטחונית וגם בחיים האזרחיים - התקשוב הכרחי לאוויר, ליבשה, לים ולמודיעין - בכל זירה, לכל משימה. המערכת התקשורתית היא בסיס השליטה של הפיקוד- מהמפקד בשטח ועד למטה הכללי. התקשוב מסייע לביצועי הלוחמים במנהרות החמאס ועד ללווינים בשמיים.

מערך התקשוב עשה בשנים האחרונות תחת האלוף ערן ניב דרך עצומה, אמנם מעטים מכירים את התרומה, אך רבים נהנים מהזכות. הניסיון הפיקודי העשיר של ראש האגף הנכנס אביעד, יסייעו לאגף התקשוב להמשיך להתקדם במשימותיו ולהוביל את צה"ל להישגים חדשים".