מערכת את"צ

 

ערב טוב.

אנחנו נמצאים ביום ה-23 למלחמה. אנחנו בעצם סיימנו את השלב הראשון במלחמה של ביסוס ההגנה ועברנו לשלב השני של ההתקפה. ההתקפה הזאת תלך ותתעצם. קיבלנו את מטרות המלחמה מהדרג המדיני, המטרות ברורות ואנחנו נעמוד בהן. על מנת לעמוד בהן המלחמה תהיה ארוכה - שבועות וחודשים.

אנחנו נמצאים פה באשקלון עיר שספגה הרבה מאוד: רקטות מעל 1000 רקטות, ולמעלה מ150 רקטות נפלו בתוך העיר, ולצערנו יש שלושה הרוגים ופצועים בעיר. זו הזדמנות להגיד לאזרחי ישראל ולתושבי אשקלון בפרט, אחד, אני משתתף בצער המשפחות, ושתיים, שההתנהגות של האזרחים היא למופת, ובזכות ההתנהגות של האזרחים אנחנו רואים יחסית מעט פגיעות וההתנהגות הזו מצילת חיים. זו הזדמנות להגיד שוב - הקפדה על הנחיות פקע"ר מצילות חיים. תקפידו עליהן.

במשך הלחימה מדי יום עושים הערכות מצב בקשר למדיניות ההתגוננות. אנחנו מסתכלים גם על היכולות והכוונות של האויב ולאור זה קובעים מדיניות. חייבים לנהל פה שגרת חירום ושגרת מלחמה ארוכה, ולכן אנחנו עושים את זה עם הרבה מאוד אחריות, זהירות וביטחון. עושים את זה בשיתוף ראשי הרשויות, השלטון המקומי, ומשרד החינוך. זו הולכת להיות מלחמה ארוכה וצריך להבין ששגרת החירום חייבת לאפשר שגרה שלאט לאט נפתח אותה. לכן בחלק מהמקומות מנהלים את אותה מדיניות תחת מיגון ואנחנו עושים את הלימודים בצורה דיפרנציאלית בתיאום הרשויות ועם הרבה מאוד אחריות על מנת גם מצד אחד לתת ביטחון לילדים שלנו ומצד שני לאפשר את פתיחת המשק, כי המשק חייב להתחיל ולהיפתח.

בנושא הביטחון האישי. באותה שבת של ה-7 באוקטובר אני מודע לכך שהביטחון האישי של הרבה מאוד מאזרחי ישראל נפגע. החוסן נפגע. בעקבות זה פיקוד העורף עם כל עשרות אלפי החיילים שפרוסים בכל הארץ ביחד עם משטרת ישראל פרוסים במרחב האזרחי ובתי הספר על מנת לחזק את הביטחון האישי ולחזק את החוסן. אנחנו ביחד איתכם שם נגן עליכם ונאבטח את הילדים והאזרחים.

אני מודע לתקלות שהיו באפליקציית פיקוד העורף. אנחנו עכשיו בודקים את זה ומנסים להבין בדיוק מה היה שם ולתקן את זה. זו הזדמנות להגיד כמה חשובה האפליקציה. היא נותנת התראה לכל אזרח איפה שהוא נמצא גם בשטח פתוח גם במקום שאן צופר.

אנחנו במלחמה אנחנו ביחד עם אזרחי מדינת ישראל ביחד איתכם נספק את הביטחון את החוסן ואת העורף החזק לצה"ל כדי שהוא ינצח. תודה.

להצטרפות לערוץ הוואטסאפ הרשמי שלנו, לחצו כאן.