טקס ההתייחדות השנתי עם חללי החיל הכללי

17.09.24
מערכת את"צ

טקס התייחדות עם זכרם של 480 חללי החיל הכללי בגן הנופלים התקיים השבוע (ראשון). הטקס התקיים בראשות ראש חטיבת הסגל ומפקדת החיל הכללי, תא"ל ליאת שבו, ובהשתתפות המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החיל.

"אנו מתאספים בשנה כבדת אירועים, שנה כבדת דמים", אמרה ראש חטיבת הסגל ומפקדת החיל הכללי, תא"ל ליאת שבו, "השנה החלה בשערי עזה ומאז המדינה וצה"ל מתמודדים בחזיתות רבות אליה התפשטה המלחמה. בשנה זו החיל הכללי איבד רבים, רבים מאוד, רבים מדי. אירוע זה הוא נקודת יחידאית בזמן, אבל עבור המשפחות הגעגוע, ההתמודדות, הריח, המגע והזיכרון עדיין חי. החדר, המדים ועצם ההוויה של הבן, הבת, האחות, האח הרעיה או בן הזוג נוכחים באופן הכואב ביותר.

"אנו עושים ונעשה ככל אשר ניתן להיות נוכחים עבורכן המשפחות השכולות וכן משפחות הפצועים והנכים", הוא המשיך, "לאורך השנים נפלו 480 חללים ונפצעו מאות פצועים ונכים. אכן כבד משקל עצמאותנו אך אנו לא נרתע ונלחם כי אין לנו ארץ אחרת. יקירנו הנופלים יהיוו לעד סמל ומופת לתעוזה, להקרבה, לשרות, התמודדות עם הקשיים וחירוף נפש. לעד ננצור את המורשת שהותירו לנו. מורשת של נחישות ואמונה בצדקת הדרך למען קיומה של מדינת ישראל".