"בהסכם למען השבת החטופים יש את הערכים הבסיסיים הנדרשים לחברה חפצת חיים"

11.07.24
מערכת את"צ

32 בוגרות ובוגרים סיימו את לימודיהם במסגרת מחזור נ"א של המכללה לביטחון לאומי.

טקס הסיום התקיים אתמול (רביעי) במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, שר הביטחון, מר יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רא"ל הרצי הלוי, מפקד המכללות הצבאיות, אלוף נמרוד אלוני, יו"ר הרקטור של אוניברסיטת חיפה, פרופסור יוסי בן ארצי, מפקדים ומשפחות הבוגרים. 

הבוגרות והבוגרים, מכלל חילות צה"ל וזרועותיו, וכן מגופי ביטחון וגופי ממשל נוספים, מיועדים לתפקידי פיקוד וניהול בכירים בצה"ל, בארגוני ביטחון נוספים ובמשרדי הממשלה.

המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) מהווה מוסד מרכזי ומוביל, שמכשיר ומעצב את הנהגת הביטחון הלאומי הבכירה של מדינת ישראל. הלימודים במכללה נמשכים כעשרה חודשים, וכוללים גם לימודים לתואר שני במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה.

במהלך ההכשרה, לומדים וחוקרים החניכים את אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל, באמצעות מפגשים עם מעצבי המדיניות והביטחון הלאומי. בנוסף, משתתפים החניכים בסיורי ביטחון לאומי ברחבי הארץ ומבצעים סימולציות ובחינת מקרי בוחן. 

בקורס נבנית קבוצת למידה, שמובלת על ידי סגל מקצועי ואקדמי בכיר וכוללת גם בכירים מזרועות הביטחון בישראל.

מדברי נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: "אנחנו נתונים בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת מאוד, מלחמה להכרעת האויב ולהשבת אחיותינו ואחינו החטופים, ולהחזרת הביטחון בצפון ובדרום. אתם יודעים ומכירים היטב ומקרוב את רוח הלחימה והחיות הישראלית - בחזית ובעורף. אתם מכירים אותה בין היתר ביחידות ובארגונים שמהם הגעתם ואליהם תשובו לנהל ולפקד. ננחם מכאן את המשפחות השכולות, נאחל החלמה לפצועים ולחזרתם לביתם ונתפלל ונפעל לשובם של החטופים והחטופות במהרה לביתם".

מדברי שר הביטחון, מר יואב גלנט: "מזה תשעה חודשים נמצאת מדינת ישראל במלחמה, קשה מלחמה כואבת, מלחמה על הבית. לוחמי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון בסדיר ובמילואים מגלים רוח קרב, נחישות והקרבה במלחמתנו להכרעת האויב, להשבת החטופים והחטופות ולהחזרת האזרחים המפונים לביתם. זו רוח המפקד ההולך בראש חייליו, זו רוח השליחות וההתנדבות לכל משימה זו רוח אהבת העם והארץ היא שאפשרה את בלימת האויב בתנאי פתיחה קיצוניים, את המעבר להתקפה, והיא שמאפשרת את הכרעת האויב".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: "בשמחת תורה כשלנו במבחננו העליון לספק ביטחון. אנחנו מתחקרים באומץ כדי להשתפר וכדי להשיב את אמון הציבור בצה"ל, בסיס כוחנו. הסכם למען השבת החטופים, מעבר לחשיבותו במובן המוסרי-הדחוף של הצלת חיים, יש בו את הערכים הבסיסיים הנדרשים לחברת מופת ולחברה חפצת חיים. וכך גם באשר לנשיאה משותפת בנטל, ליתר דיוק הזכות לשאת בו. גם בו, יש כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל. חישבו מה יוכל לקרות במלחמה ובמשק כשבני החברה החרדית יתגייסו. ישיבה בבקעת הירדן, למשל, המשלבת לימוד תורה עם החזקת גזרה גדודית בהגנה, היא דבר שניתן ומוכרחים לעשותו".