יותר מ-10 פירי מנהרות הושמדו, אמצעי לחימה נמצאו בבתי ספר ומרפאות בשג'עייה

18.12.23
מערכת את"צ

כוחות צוות הקרב החטיבתי של גולני נמצאים בימים אלו בלחימה עצימה מול גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס. מתחילת הלחימה הם חיסלו מחבלים רבים בשכונה זו, איתרו והשמידו מעל 10 מנהרות, טיהרו את המרחב והחרימו אמצעי לחימה וחומרים מודיעיניים שאותרו בתוך בתי פעילים.

 

"לחטיבת גולני יש חשבון ארוך עם שכונת שג'עייה", מסביר מפקד החטיבה, אל"ם יאיר פלאי, "את תחושת המשמעות האדירה של להיות כאן ולטהר את השכונה ממחבלים ואמצעי טרור - לא צריך להסביר ללוחמים".

בנוסף לכך, גדוד ההנדסה במילואים של החטיבה איתר עשרות משגרי רקטות והשמיד אותם, כשחלק מאותם המשגרים נמצאו בקרבת בתי ספר ובתי קברות.


אמל"ח שאותר בבית ספר בשכונה

באיתורים רבים במרחב השכונה, מאתרים הכוחות אמל"ח, מכשירי קשר ופירי מנהרות. מתחילת הלחימה הכוחות נתקלו שם בעשרות חוליות של מחבלים חמושים שהשליכו מטענים לעברם, ירו RPG וביצעו ירי נק"ל מסיבי לעבר הכוחות - כל זאת מתוך מבנים אזרחיים ובחסות תושבים עזתיים, ביניהם גם נשים וילדים.

"בבתים רבים בשכונה איתרנו איזשהו קשר לחמאס; דגלים, אמל"ח, פירים, חומרי למידה של הארגון", מציין המח"ט, "השכונה הזו הייתה ועודנה מעוז מבוסס של ארגון הטרור חמאס, וזו בעיה שצריך לעקור מהשורש".

למעשה, רוב הלחימה בשכונה נוהלה בקרבות פנים אל פנים של לוחמי גולני ומחבלי החמאס.


משגר רקטות שאותר בתוך בית קברות

"זו מלחמה מוצדקת שנכפתה עלינו, אבל היא חובה כרגע", מדגיש אל"ם פלאי, "אנחנו מסתכלים אחורה אל יישובי העוטף, אנחנו מרגישים את החיבוק של העם, וזה מחזק מאוד. נעשה הכול עד שתושבי העוטף והדרום יחזרו לבתים שלהם".

"אנחנו כאן עם הגוף והנפש, ונעשה הכול כדי שחמאס לא ישלוט בעזה יותר - עד הניצחון".