מפקד חדש לחטמ"ר שומרון

21.08.24
מערכת את"צ

אל"ם אריאל גונן נכנס לתפקיד מפקד חטיבת שומרון, במקומו של אל"ם שמעון סיסו, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייכנס בקרוב לתפקידו כראש חטיבת אימונים בזרוע היבשה.

טקס החילופים נערך היום (רביעי) בהר גריזים, בראשות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יקי דולף, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"סיסו היקר, הובלת מאות מבצעים - ביום ובלילה, והגנת על היישובים והאזרחים. ידעת לדרוש, לשאול, לתהות והיית בכל שעה ועבור כל משימה", אמר מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל יקי דולף, "בשנתיים האלו חווית את הסיפוק מהתעקשות מבצעית, מהיכולת להגיע לכל מקום ובכל זמן - להילחם בטרור ולנצח".

"לצערנו בשנתיים האלו היו אירועים שבהם לא ניצחנו, את הכאב נמשיך לשאת כולנו. הרחבת את משפחתך בעוד כמה משפחות יקרות ואמיצות שנושאות את מחיר האובדן", הוא המשיך, "גונן היקר, יש עוד הרבה עבודה לפניך, לצערנו שלשום קיבלנו תזכורת כואבת לכך ברצח הנתעב של גדעון פרי ז״ל. המנהיגות השקטה, האנושית והנחושה שלך תסייע לך להוביל את החטיבה כדי ליצור פה ביטחון ותחושת הביטחון. אנו בימים משמעותיים לעם ישראל, יחד אנו חוצבים את גורלנו".

"אני מסיים תקופה מאתגרת ומורכבת של שנתיים כמפקד חטיבת שומרון. בשנתיים האחרונות ידעה החטיבה פיגועים רבים ואירועים מבצעיים מורכבים. ביחד איתכם, מפקדים, חיילים, אנשי המילואים, שותפים ואזרחים", שיתף מפקד חטיבת שומרון היוצא, אל"ם שמעון סיסו, "במשך התקופה המאתגרת ביצענו מבצעים חטיבתיים רבים, סיכלנו את חוליית 'גוב האריות' וחוליות נוספות, השמדנו מבנים, פעלנו באופן התקפי וקפצנו לגזרות שכנות".

"אני רוצה למסור חיבוק למשפחות השכולות, להודות לכם על החיבוק החם שנתתם לי בביקורים, זיכרון יקירכם יהיה חרוט אצלי לאורך כל חיי", הוא המשיך, "לגונן אחי היקר, כישורייך וניסיונך בנו אותך לתפקיד המורכב והמאתגר כמח"ט שומרון. מהיכרותנו, אני שמח שאתה זה שמחליף אותי".

"עת התבשרתי על קבלת הפיקוד על גזרת שומרון התרגשתי רבות. ראשית, מעצם הזכות העצומה והאחריות שניתנה לי על כל אחד מאזורי המורשת וההיסטוריה החשובים ביותר, בהם עמנו חי וקיים כ- 3,000 שנים, והאחריות על תושבי האזור", הסביר מפקד חטיבת שומרון, אל"ם אריאל גונן, "סיסו, פיקדת עליי כמג"ד בגזרה ואני יודע כמה פעלת בהתקפיות מול הטרור, יצרת מערכת חטיבתית גמישה וחדה, שיפרת וחיזקת את גדודי המילואים, מעשיך והשפעתך מורגשים בכל מקום ובכל פינה בגזרה".

"חטיבת שומרון, אנו נמצאים באחת מהתקופות המאתגרות והמורכבות ביותר של מדינת ישראל", הוא הדגיש, "חובה עלינו להמשיך ולפעול יחד בעוצמה, בהגנה ובהתקפה, לעמוד יחד עם שותפינו בכל משימה, הדרך לא תמיד קלה אבל המטרה ברורה - ביטחון וניצחון".