עשרות כלי טיס תקפו מטרות של שלטון הטרור החות'י בתימן

29.09.24
מערכת את"צ

במבצע אווירי רחב היקף היום (ראשון), עשרות כלי טיס של חיל האוויר בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן. צה"ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט.

באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות'י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות'י לעבר מדינת ישראל.

"כל מי שפוגע, מנסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל נגיע אליו. זה הכי פשוט", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "נעמיד כל ערכה שנצטרך, כל יכולת שיש לנו. יש לנו פה עוד יכולות רבות להעמיק ולהרחיב את הפגיעה, וראיתם באיזה צורה מושלמת. עד עכשיו בעצם המבצעים ביצעו משימה מאוד מורכבת".

"תקפנו בתימן את החות'ים", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן, "אנחנו יודעים להגיע מאוד רחוק, יודעים להגיע גם יותר רחוק ויודעים גם לתקוף שם, מדוייק. זה לא מסר, זה מעשה. זה מעשה שיש מאחוריו מסר. אנחנו בלבנון ממשיכים סיכולים".

"זו ההחלשה הכי חזקה", הוא הסביר, "אנחנו ממשיכים להשמיד אמל"ח, אנחנו ממשיכים להרוג פעילים. אני מסתכל על הציר, הציר מובל על ידי איראן".