"שיתוף הפעולה עם הרשויות ועם ארגוני החירום הוא מכפיל כוח"

26.09.24
מערכת את"צ

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, נפגש בימים האחרונים עם ראשי הרשויות בצפון, ביניהן חיפה, טירת כרמל, המועצה האזורית עמק יזרעאל ודלית אל כרמל. במהלך המפגשים דנו בתמונת המצב העדכנית וההיערכות להמשך, תוך מתן דגש על חשיבות השיח הרציף עם המרחב האזרחי לקידום מוכנות הרשויות לחירום.

בנוסף, ביקר האלוף במרכז התת-קרקעי במרכז הרפואי רמב"ם, עם מנהל בית החולים, ד"ר מיכאל (מיקי) הלברטל ומפקד מחלקת הרפואה של פיקוד העורף, אל"ם ד"ר לירון גרשוביץ, במטרה לחזק את ההיערכות הרפואית והמבצעית לתרחישי חירום שונים.

לכל העדכונים בזמן אמת - הצטרפו לערוץ הטלגרם הרשמי של צה"ל.

"שמנו מטרה מאוד מאוד ברורה. אנחנו רוצים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון מהיסוד", הצהיר מפקד פיקוד הערוף, אלוף רפי מילוא, "כדי שנוכל להחזיר את התושבים חזרה הביתה ממקום של ביטחון וממקום של תחושת ביטחון, ובאמת שהמצב הביטחוני ישתנה. בשבוע הזה אנחנו במאמץ התקפי מאוד משמעותי, עם גם תקיפות שלוקחות הרבה מאוד מהיכולות ומהאמצעים שלו".

"השיתוף הפעולה הזה גם עם העירייה, אבל גם עם ארגוני החירום, עם משטרת ישראל, עם כב"ה ועם מד"א הוא מכפיל כוח", הוא המשיך, "הוא באמת מאפשר לתת מענה לכל אירוע בצורה מאוד מאוד מהירה. אני חושב שהדבר הנוסף שאני אגיד, הוא המרכיב שמשלים את כל ההיערכות הזאת זה האזרחים עצמם. בסוף המשמעת של האזרחים וההקפדה של האזרחים על ההנחיות וזה שהם באמת מתנהגים מתחילת המלחמה ואנחנו רואים את זה עכשיו באירועים האחרונים בצורה מופתית".