המ"פים מגולני שהצטרפו ללחימה בסיום ההכשרה של לוחמיהם - ונפלו בקרבות ברצועה

17.12.23
מערכת את"צ

רס"ן משה בר-און ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד 51 ורס"ן רועי מלדסי ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד 13, סיימו את תהליך ההכשרה בבסיס האימונים של חטיבת גולני יחד עם לוחמיהם, והצטרפו לגדודים על מנת להשתתף בלחימה ברצועת עזה. פלוגות הלוחמים נלחמות בקרבות עיקשים ומביאות להצלחות מבצעיות רבות.

 

בבוקר נפילתו איתר רס"ן משה בר-און ז"ל, יחד עם לוחמיו אמצעי לחימה רבים, מפות, מתחם לחימה ששימש את מחבלי החמאס ופיר מנהרה בבית מגורים של פעיל חמאס. אמצעי הלחימה הוחרמו ופיר המנהרה נוטרל. בנוסף, באותו הבוקר איתרו רס"ן רועי מלדסי ז"ל ולוחמיו אמל"ח וחומרי למידה ומודיעין של חמאס בגינה נסתרת בבית המגורים.

באותו הערב, כאשר שמעו על ההיתקלות במבנה בשכונת שג'אעיה, רס"ן רועי מלדסי ז"ל קפץ לנקודה יחד עם מפקד גדוד 13 ולוחמיו מהפלוגה על מנת לסייע בחילוץ הכוח שהותקל. מפקדי הפלוגות נלחמו בעוז ובאומץ, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש.


רס"ן רועי מלדסי ז"ל

בהיתקלות זו נפלו גם מפקד חפ"ק מח"ט גולני, אל"ם יצחק בן-בשט ז"ל, מפקד פלוגה ב-669, רס"ן בן שלי ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 51, סרן ליאל חיו ז"ל, לוחם ב-669, רס"ל רום הכט ז"ל, סמל ערן אלוני וסמל אחיה דסקל, לוחמים בגדוד 51.


רס"ן משה בר-און ז"ל