אל"ם עבדאללה חלבי נכנס לתפקידו כראש מנהלת התיאום והקישור לעזה ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים

22.05.24
מערכת את"צ

אל"ם עבדאללה חלבי נכנס אתמול (שלישי), לתפקידו כרמת"ק עזה ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

מעמד ההחלפה נערך במפקדת פיקוד הדרום, במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ומפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן ובנוכחות מפקד אוגדת עזה, קציני וחיילי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ומטה פיקוד הדרום.

אל"ם עבדאללה חלבי החליף בתפקידו את אל"ם משה טטרו, אשר מסיים את תפקידו לאחר קרוב ל-3 שנים בתפקיד רמת"ק עזה, ושירות של למעלה מ- 22 שנים בתפקידים שונים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים.

אל"ם עבדאללה חלבי, חוזר לשירות קבע מתוך שירות מילואים פעיל, כאשר מתחילת המלחמה שימש כקצין אוכלוסייה באוגדות 36 ו- 98. בתפקידו האחרון בשירות קבע שימש כסגן רמת"ק עזה וקודם לכן כקצין ההנדסה של אוגדה 210.

"במלחמה עם אויב ציני המנצל כל מתווה הומניטרי לקידום טרור ולבניין כוח, עם אתגרים אסטרטגיים ורב-מדרגיים", הצהיר רמת"ק עזה היוצא, אל"ם משה טטרו, "לא קיבלנו משימות פשוטות. עם זאת פעלנו מתוך אמונה בצדקת הדרך, כשמטרות המלחמה נגד עיננו. פעלנו כשאנו מבינים שהמשימה שלנו מאפשרת את 'הרציפות וההמשכיות' של צה"ל במלחמה נגד האויב. פעלנו כשאנו מבינים שבפעולתנו אנו ממשים את ערכי צה"ל. לצד זאת, דעו לכם שאחד האתגרים המשמעותיים ביותר במימוש משימתנו, המשימה ההומניטרית במלחמה, הוא האתגר המנהיגותי-ערכי. לעיתים רבות פקדתי על אנשיי לבצע משימות עם קושי מנטלי אדיר, כשמול האתגרים הרבים עמדו פקודיי, מפקדיי ועמיתיי עם תחושת המשמעות האדירה שדחפו אותנו מעלה מעלה".

"האתגרים עמם אנחנו מתמודדים ואלה הצפויים לפתחנו הם אדירים ובעלי השלכות אסטרטגיות על ביטחון המדינה, כאשר חלקו של המת"ק בפאזל הוא דרמטי", אמר רמת"ק עזה הנכנס, אל"ם עבדאללה חלבי, "המילים האלה הן לא סיסמאות ולא קלישאות. הן מבטאות את גודל השעה. מימיה הראשונים של המלחמה הארורה הזו, הייתי עד ממקור ראשון לאופן בו מת"ק עזה התעשת במהירות מהאובדן ומהמפלה והפך לשחקן משמעותי והכרחי בידי המפקדים בשטח למימוש המהלכים המבצעיים. עם סיום המלחמה, משימותינו תהיינה קריטיות ומורכבות לא פחות. נשוב להיות הגשר למימוש האסטרטגיה בשטח ונמלא את המשימה, כל משימה, לאור ערכי צה"ל. מבחינתי, זהו המתכון הפשוט והמנצח".