הסתיים קורס מפעילי כטמ"ם מספר 42

07.02.24
מערכת את"צ

טקס סיום קורס מפעילי כטמ"ם מספר 42 נערך היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר 'פלמחים', במהלכו הוענקו סיכות המפעיל לבוגרי ובוגרות הקורס.

28 מפעילי כלי טיס מאויישים מרחוק מצטרפים היום לשורותיו של חיל האוויר ולמערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי, מהמובילים בעולם ביכולותיו המבצעיות. הטקס התקיים בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תא"ל עומרי דור, וקצין תותחנים ראשי, תא"ל יאיר נתנס.

הטקס נערך לאחר הכשרה של שבעה חודשים במסגרתה קיימו הצוערים את הקורס בצל המלחמה, התפזרו בטייסות המבצעיות בכל החיל, לקחו חלק בביצוע משימות מבצעיות וסייעו במאמץ המלחמתי.

לאורך הלחימה, כלי הטיס המאויישים מרחוק נמצאים בכל עת עם הכוחות המתמרנים ברצועת עזה ומבצעים סיוע ישיר ועקיף לכוחות. הם מבצעים שלל משימות בהן תקיפות, איסוף מודיעין, ליווי כוחות וסגירת מעגלי אש מהירה עם הכוחות הקרקעיים.

"אתם מסיימים את קורס המפעיל בזמן היסטורי, בעיצומה של מלחמה מוצדקת מאין כמותה", חרץ מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "לפנינו אתגרים צבאיים משמעותיים - בזירות הרחוקות והקרובות. בכל האתגרים איתם נתמודד מהלחימה בעזה וימי הקרב בצפון - הכטמ"ם הוא כלי הכרחי במערכה, כלי מדויק, האוסף, תוקף ומרתיע. קורס המפעיל מהווה דוגמה לעומק לשותפות בין הכוחות האוויר לכוחות היבשה. היא באה לידי ביטוי יום יום במלחמה, בסיוע אווירי צמוד ללוחמים בשטח".

"כתף אל כתף יחד עם כוחות הקרקע המתמרנים, סיפק מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק מודיעין איכותי בזמן אמת והביא להישגים משמעותיים בכלל זירות המלחמה", תיאר מב"ס פלמחים, תא"ל עומרי דור, "עמדתם במבחנים וצלחתם מכשולים לא פשוטים עד ליום זה, בו אתם ראויים לענוד את כנפי המפעיל ולהפוך בקרוב למפקדי כלי טיס מהמתקדמים שיש, להיות אנשי צוות מעולים, ולהילחם מהאוויר. מעתה, אתם לוקחים פיקוד".

"מערך הכטמ"ם היה בעבר, היה לאורך כל המלחמה ויהיה גם בעתיד", ציין קתמ"ר, תא"ל יאיר נתנס, "הצימוד החשוב ביותר בין הכוחות, לימוד השפה המשותפת, הצרכים של כל צד ופתרונות שכל אחד מביא חשדה הקרב. בוגרי הקורס, אתגר אדיר לפניכם, אתם מסיימים במהלך מלחמה, בעצימות משתנה. תמיד תחייכו לשינויים, קחו את כל מה שלמדתם במהלך ההכשרה ויישמו אותו בקרב".