התותחנים ירו לראשונה בתותח האוטומטי החדש. כך זה נראה

03.06.24
מערכת את"צ

בימים האחרונים הושלם מודל מבצעי ראשון של התותח החדש - "הרועם", שכלל נסיעת שטח, חימוש, וירי ראשון שהופעל על ידי לוחמי תותחנים.

"הרועם" הוא התותח הראשון בעולם שמסוגל לבצע ירי אוטומטי. התותח החדש מביא איתו יכולות חדשות ופורצות דרך לשדה הקרב - מגביר משמעותית את קצב האש, מאפשר ירי לטווחים רחוקים יותר מהתותח הקיים היום בשימוש בצה"ל, מאפשר תנועה עצמאית ומהירה על גבי כבישים ובעל יכולות תנועה גבוהות בשטח.


כך מגדיר מחדש ה"רועם" את המילה תותח. לכתבה המלאה

המערכת האוטומטית בתותח מייעלת את השימוש בו, מצמצמת את כמות הלוחמים הנדרשים להפעלתו ומאפשרת למפקד לתכנן ולהפעיל אש ביעילות לגזרה רחבה יותר בשדה הקרב.

המעבר לתותח החדש הוא בשורה עבור חיל התותחנים ושיתוף הפעולה ההדוק עם החטיבות המתמרנות, והוא עתיד לשנות את מיצוי הארטילריה בשדה הקרב העתידי.

"הרלוונטיות והדומיננטיות של האש מוכחת במלחמה", הצהיר קצין תותחנים ראשי, תא"ל יאיר נתנס, "התקדמנו עוד צעד משמעותי לקראת הצטרפות 'הרועם' ליכולות האש המגוונות שמפקדי החיל מפעילים לטובת הסיוע לכוחות המתמרנים, סיוע קרוב וקטלני שהורג אויב רב ומגן על הלוחמים בזירות השונות".

"'הרועם'", הדגש קתמ"ר, "הוא חלק מתהליכי ההתעצמות של כלל מערכי האש היבשתית בתוכם גם הרקטות, הטילים ומערכי כלי הטיס המאוישים מרחוק".