חטיבה 646 חושפת את תערוכת "רעות של לוחמים"

18.07.24
מערכת את"צ

אתמול (רביעי) התקיימה תערוכת "תיעוד של לוחמים" של עוצבת "שועלי מרום" 646. הדימויים שנבחרו לתערוכת הצילום החטיבתית משלבים תיעוד צבאי ואמנות. התמונות דרמטיות וחדות, אותנטיות, לא שגרתיות ופורצות את גבולות הצילום המסורתי.

האוצרת סיגל אלקיים מוסרת כי הצילומים בתערוכה משלבים את הרגעים הכה אישיים ואוניברסליים בו זמנית, מדגישים את רעות הלוחמים, האחדות ושותפות הגורל, שנוגעים בכל אחד מהלוחמים, ובכולנו כחברה.

"הקריאה הדהדה, ואתם לוחמי החטיבה, הייתם הראשונים לזעוק 'הנני'", אמר מפקד עוצבה 646, אל"ם אלעד שושן, "עזבתם את הבית, המשפחה והעבודה כשעתיד המדינה לנגד עיניכם. מרגש היה לראות איך הגעתם כולכם, מכל קצוות החברה והארץ, כמשפחה אחת מלוכדת עם מסר מאוד ברור לאויבינו: את הרוח הישראלית לעולם לא תנצחו".

"החטיבה מממשת את שבועתה להגנת העם והארץ, ובד בבד מהווה דוגמא וסמל לרעות ואחדות בחברה", המשיך אל"ם שושן, "רעות של לוחמים, אשר גורלם נקשר זה בזה, וגורל המדינה תלוי בהם. הצילומים המוצגים בתערוכה הם הצצה לאותה אחדות ורעות בקרבות החטיבה במלחמה. רעות ואחדות שלוו בהקרבה ובמחיר אישי כבד".

תערוכה זו מוקדשת לפצעינו - בגוף ובנפש, ולאחינו לנשק שלא שבו מהקרב", סיכם מפקד העוצבה, "נמשיך להילחם למען המטרה שלשמה נפלו, ונעשה הכול כדי להיות ראויים להם".

אנשים בתערוכת רעות של לוחמים