"אין טוב יותר מלהגן על הבית". תפסנו 3 מ"פים לשיחה

בתוואי הררי, מול תנאי מזג אוויר מורכבים ותמונת אויב משתנה, ניצבים לוחמים ולוחמות שמגנים יום-יום על הצפון. אז מה מחזיק אותם בתקופה הזו? ומה חשוב למ"פים למסור לחיילים שלהם? שמענו על הגזרה מעיניי המפקדים

14.08.24
אביטל פשחור, מערכת את"צ

סרן עומרי לוי, מ"פ בגדוד איסוף 595 של אוגדה 210 

"אנחנו גדוד איסוף קרבי שתופס עמדות תצפית באזורים אסטרטגיים ונסתרים. באמצעות רחפנים, תצפיות, מצלמות וכלים מיוחדים ומסווגים, מייצרים תמונת מצב מודיעינית, מאתרים מחבלים ותשתיות טרור, ומכוונים אש לפי הצורך.


לפני פרוץ המלחמה תפסנו קו בגזרת סוריה והחרמון, ומאז 8 באוקטובר הרחבנו את שטח האחריות שלנו גם לגזרת הר דוב הגובלת בלבנון. אנו נדרשים לעבוד מול שני סוגים של אויב, להבין לעומק כל אחד מהם ולפעול בהתאם". 

"השגרה בצפון אינטנסיבית, לחיילים יש המון עבודה וזה לא תמיד קל. מה שמחזק אותנו ברגעים הכי קשים זה תחושת המשפחתיות - הסלוגן שלנו הוא 'הפלוגה היא הבית', וכל חייל יודע שיש לו את האחריות לתת את החוויה והתמיכה לחברים שלו, וכשהוא יצטרך את החיבוק החם בעצמו - הוא יקבל אותו". 

"חשוב לי לתת את כל הקרדיט לחיילים שלי, הם אלה שעובדים קשה ולא מורידים רגל מהגז. זאת זכות להיות לוחם בתקופה הזאת, והם הופכים את המשמעות לגדולה אפילו יותר".

רס"ן (במיל') אריאל צברי, מ"פ מסייעת 9300 בעוצבת ברעם

"9300 זה גדוד חי"ר במילואים המורכב בעיקרו מיוצאי גולני. קפצנו לצפון כבר ב-7 באוקטובר, ומאז אנחנו מגיעים לפרקי מילואים בכל פעם שצריכים אותנו. אנחנו תופסים קו באזור חטיבה 300, סמוך לגבול לבנון, ומגנים באבטחה שוטפת, בפעילויות מבצעיות, ומתרגלים תרחישי ייחוס בגזרה לשמירה על מוכנות". 

"האתגר הכי גדול למילואימניקים פה הוא הגעגוע. החבר'ה השאירו משפחה וילדים בבית ונרתמו, כי אנחנו יודעים שצריך אותנו בצפון, וכל עוד צריך - אנחנו כאן. החיילים מתמקדים בעשייה ובמשימה שלנו, ומתכוננים לאיום בכל רגע נתון, זה מה ששומר על המורל הגבוה והמוטיבציה של הלוחמים בשטח, זה מוכיח את עצמו עוד מ-7 באוקטובר באחוזי הגיוס המטורפים וממשיך כך עד היום, במטרה לשמור על הגבול בצורה הטובה ביותר".

"המשפט שמלווה את הגדוד הוא: 'קודם כל המשימה', ומדהים לראות כמה זה מושרש בכל המילואימניקים פה. הם מוכיחים את זה יום-יום ושמים את ביטחון המדינה לפני הכול. יש כאן אנשים שנכנסו למילואים עוד בתחילת המלחמה, ובכל פעם כשצריך - הם עוזבים הכול ומתייצבים, זה לא מובן מאליו".

סגן מאור, סמ"פ בגדוד 411 של חטיבת האש 282

"אנחנו גדוד תותחנים, התפקיד שלנו הוא לאתר ולהשמיד יעדי טרור, לסייע בפעילויות מבצעיות ולתפוס כוננות בגזרה. מהרגע שהתחילה המלחמה, עשינו כל שביכולתינו כדי לשמור על האזרחים ועל החיילים שלנו ולחסל אויב, והגענו להישגים משמעותיים. לפני מספר חודשים עלינו לצפון ועכשיו זאת המשימה שלנו".

"הדבר הכי מרגש הוא הקשר עם האזרחים שאנחנו פועלים בגזרתם. מרגישים את התודה שלהם, וזה באמת נותן כוח! בזכותם, גם כשהכי קשה, יש הרבה מוטיבציה, אתה יודע בשביל מי אתה נלחם וזה מחזק את תחושת המשמעות כאן - אין טוב יותר מלהגן על הבית. כולם כאן מבינים את זה".

"החיילים כאן פשוט מדהימים והעשייה שלהם מטורפת. ככל שהעצימות של המערכה בצפון מתגברת, באופן טבעי לפעמים לא רואים בית הרבה זמן. אבל באותה נשימה החיילים מבינים שצריך אותם יותר. המורל בשמיים, ונעשה הכול כדי שנהיה מוכנים ליום פקודה".