כל מה שלוחמים צריכים ביציאה מהרצועה - בקו אוטובוס אחד

כשהלוחמים יוצאים מרצועת עזה להפוגה, הצוות הזה הוא הראשון להתייצב. בתוך שני אוטובוסים עמוסים, עובדים במרץ מש"קי אמל"ח, מעצבי שיער ומטפלות קוסמטיות במילואים. אלו הם אנשי 'קו 8' ששמים להם למטרה לדאוג לכל צרכיהם של הלוחמים - בכל תחנה בדרך

29.08.24
יובל טור שלום, מערכת את"צ

כשאתם חושבים על אוטובוס, כנראה שעולה לכם בראש תמונה של כלי רכב ארוך, עם כיסאות מכוסים ציורים, נהג שמכיר בעל פה את הדרך, וכריזה שלא מפספסת אף תחנה. עכשיו נסו לדמיין אותו הופך למתפרה, מספרה, או אפילו סלון קוסמטי. הלוחמים שיוצאים מרצועת עזה לא צריכים לחלום - 'קו 8' מגיע ישר אליהם.

"הכול התחיל מסדנת דה וינצ'י, המלמדת אבזור רכבי שטח - מנהל המקום ראה את הצורך בתיקון מהיר של ציוד הלוחמים", פותח רס"ם (במיל') נתנאל, מנהל 'קו 8', "הוא מכיר מקרוב את עולם הרכבים, ומשם הגיע הרעיון לקחת אוטובוס ולהפוך אותו למתפרה על גלגלים". 

 

הפרויקט המיוחד יצא לדרך שבוע אחרי 7 באוקטובר, חברת 'דן' תרמה את האוטובוס הראשון, ואמל"חיסטים במילואים הצטרפו בהתרגשות. "בסדיר הייתי מש"ק אמל"ח בסיירת גולני", הוא משתף, "כשקיבלתי צו 8, ידעתי שכאן אוכל לתרום הכי הרבה".

עם הזמן, הפך 'קו 8' ממתפרה ניידת - לספא של ממש: "שמנו לב שחיילים מגיעים עם שיער מלא ורגליים עייפות, כך נולד אוטובוס נוסף עם מספרה, מרפאת כף רגל, שתי כורסאות מסאז' - ואפילו טיפולי פנים".

כל יום בשעה שש בערב, מקבלים האמל"חיסטים את מיקום התחנה ליום הבא. "אנחנו צריכים להיות מוכנים לצאת גם בהתראה קצרה", מסביר מנהל הקו, "עוזבים הכול, ומגיעים. גם בלילה, או בשבת, אנחנו תמיד כאן בשביל החיילים".

את עבודת התפירה הם מכירים טוב, אבל ב'קו 8' הכול צריך לקרות בקצב שיא ובשעות ספורות - לפני שהלוחמים חוזרים לרצועה. "אנחנו צריכים להיות יצירתיים ולתת מענה לבעיה בדקות", הוא מדגיש, "אבל קשה להתקיל אותנו, צברנו ניסיון רב, ואנחנו מיומנים בפתרון בעיות".

"אנחנו תמיד עם המבט קדימה, בודקים איפה אפשר להשתפר", הוא מסכם, "הגענו כבר לעשרות אלפי חיילים, חלקם פגשנו אפילו פעם שנייה ושלישית. ואין סיפוק גדול מלקבל חיבוק מלוחם מחויך, שמספר איך התיקונים שלך עזרו לו בשטח".