"כמו אקדח רימונים". הכירו את המטול החדש בשדה הקרב

קל יותר, מדויק יותר, חסר מעצורים (תרתי משמע) והכי חשוב - פועל לבד. המטול החדש כבר עושה צעדיו הראשונים בצה"ל, ועד שיגיע אליכם - סידרנו לכם הצצה ל-M320, שהולך לשנות את כל מה שחשבתם על הפק"ל שאי אפשר בלעדיו בשדה הקרב

29.08.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

בין אם זה הפק"ל שלכם או לא, כל לוחם ולוחמת מכירים את המטול בתור תוספת קטלנית לנשק, ויודעים שבשדה קרב - השימוש בו קריטי.

כעת, הוא משנה את פניו לחלוטין והופך לנשק עצמאי חסר מעצורים - ה-M320. כן כן, התבור ו-M4 נפרדים בהדרגה מרובה הרימונים והוא יעבור למנשא ייעודי על הירך, ממש 'אקדח רימונים'.

גם אם נשים בצד את אלמנט הנוחות שהכלי החדש מספק, הוא מביא איתו שלל יתרונות משמעותיים בלחימה, כמו היעדר הנוקר הסטטי, שמהווה חלק נכבד מהמעצורים שנתקלים בהם מטוליסטים.

בנוסף, ההפרדה מהרובה האישי עתידה לשפר את הירי של הלוחמים, שהסרת המשקל הנוסף תקל עליהם בדיוק המטרות, ותייצר פגיעה איכותית ומדויקת יותר בטווח של עד 300 מטרים. "מעכשיו לכל נשק יש את הייעוד שלו", מסבירה רב"ט חן, מדריכת נמ"ח, "הרובה יורה קליעים והמטול רימונים".

אם אתם תוהים עם אילו סוגי תחמושת הכלי פועל, תשמחו לגלות שה-M320 יכול להכיל את כל סוגי הרימונים: נפץ, עשן או גז, מה שמקנה קשת רחבה יותר של יכולות. ועם משקל של 2.5 ק"ג במקום 6 סה"כ,  השימוש בו יהיה ורסטילי ונוח בהרבה.

הוא טרם נכנס ללחימה באופן מלא, אך נעשו מספר פיילוטים בו לוחמים השתמשו בו בעת פעילות ברצועת עזה - והתגובות עד כה מדברות בעד עצמן, עם אחוזי פגיעה מדויקים מרשימים. 

כבר בחודש הקרוב, חטיבת גבעתי תזכה לחנוך אותו באופן רשמי בשדה הקרב. ואיך זה ייראה? לכל מטוליסט יהיה מנשא ייחודי על הירך, שיוכל להתנתק ולהתחבר בקלות, אך יוודא שהכלי יהיה חגור באופן יציב ובטיחותי: "ברגע של איום, כל לוחם יוכל לשלוף את ה-M320 בקלות ולהתחיל בירי".

"משיחות רבות עם חיילים הבנו שהמטול זה אחד הכלים המשמעותיים ביותר בשדה הקרב", מעידה סמל אלינור, "ועם המהפך הזה כל אחד ירצה אותו כפק"ל - ואנחנו נהיה שם להדריך אותו".

אוהבים אמל"ח?