כשנשמעת אזעקה - הם הראשונים לקפוץ לשטח

כשהמתיחות והאזעקות מתגברות - פיקוד העורף כמובן מעלה את הכוננות ומפגין נוכחות בכל מקום שצריך. בעקבות מבצע "חיצי צפון" וההתחממות בגזרה, שמענו ממפקד נפת הגליל המערבי - למה חשוב להם לקפוץ לשטח בזמן אמת, ועל החיבור ההכרחי עם הרשויות והתושבים

26.09.24
רז רופא אופיר, מערכת את"צ

כשאזעקה נשמעת ברחבי הארץ, ההנחיות ברורות: יש להיכנס למרחב המוגן עד להסרת האיום. אבל בזמן הזה, יש מי שמוזנקים החוצה, יורדים אל השטח ובודקים שהכול קשורה - כוחות החילוץ והרפואה של פיקוד העורף.

"ברגע שיש מטח - אנחנו ישר מגיעים לאיפה שצריך", אומר מפקד נפת גליל מערבי בפקע"ר, אל"ם (במיל') שי שמש, "בין אם מדובר בשברי יירוט שפגעו בבית, ברקטה שחסמה כביש כניסה למושב, או בנפילה בשטח פתוח - תוך שניות בודדות נהיה שם".

"זה לא נגמר רק כאן", הוא מבהיר, "מעבר לחשיבות הגדולה שיש במתן העזרה שלנו, יש משמעות בכך שאנחנו, הדמויות הצבאיות הבכירות, נבוא פיזית לאזורים, נוודא את המצב, נדבר עם האזרחים, ונהיה איתם בכל שלב. הם צריכים לראות שיש על מי לסמוך".

בימים אלה במיוחד, עם הרחבת מעגלי התקיפה, הכוחות של פקע"ר בגזרה הצפונית מאומנים בצורה מדויקת וזריזה לפעילות בזמן אמת. "אנחנו נמצאים בקשר רציף וקרוב עם כל הרשויות הרלוונטיות - יישובים, מועצות אזוריות וערים", אל"ם (במיל') שמש מדגיש, "כולם מקבלים את המענה והליווי שצריך כדי לדעת איך להתמודד בשעת חירום, ויודעים שבכל רגע אנחנו יושבים בנקודות הזינוק בכוננות תמידית".

לצד זאת, הפיקוד שומר על מגע ישיר עם התושבים. "בסופו של דבר, לעקוב אחר ההנחיות היא הדרך היעילה ביותר שלהם להימנע מאירועים מסכני חיים", הוא אומר, "לכן, אנחנו מקיימים המון הדרכות - בבתי ספר, עיריות ומקומות עבודה. הכול כדי שהאזרח והאזרחית יקבלו את המידע הדרוש, בצורה המונגשת ביותר".

"תושבי הצפון, ביניהם הגליל המערבי אשר בתחומי, נמצאים בתקופה מורכבת שמציפה אתגרים רבים ולא פשוטים", הוא משתף, "אנחנו כאן בשביל להגן עליהם - עשינו זאת בעבר ונמשיך לעשות זאת. ועדיין - רק אם נפעל בשיתוף פעולה ונמלא אחר ההוראות, נצליח לשמור על הביטחון בצורה הטובה ביותר".