זאת הלש"ביה שעוזרת להכין את הכוחות לתמרון

מתקן הלחימה, שעתיד להיות הגדול ביותר בצה"ל - קם, כשהוא מורכב רק מעץ. היום, הלוחמים בשטח כבר החלו להתאמן בלש"ביית 'בארי' החדשה, והיא עומדת להכין אותם בצורה הטובה ביותר לרגע האמת

20.10.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

במקום בו היה לפני שלושה ימים רק חול - ניצבת היום כבר עיר שלמה עם בתים, מבנים ומכשולים. כל אחד מהם שונה, מפתיע ובעל מטרה מבצעית משלו. אמנם העיר הזו עשוייה מעץ, אבל דווקא זה, טומן בחובו את סוד ההצלחה שלה. 

במל"י (המרכז לאימוני יבשה), מוקמת לש"ביה, שמיועדת להיות הגדולה ביותר שנראתה בצה"ל, במטרה להכין את הלוחמים לקראת תמרון קרקעי. "הלחימה בעזה ברובה היא לחימה בשטח בנוי, והכוחות זקוקים למקום בו יוכלו להתאמן באינטנסיביות", מסביר סא"ל מתי, קצין בכיר במרכז לאימוני יבשה.

לכן, עלה צורך בהקמה מיידית של לש"ביה גדולה שתשמש את כל הלוחמים. אבל איך אפשר להקים מתקן אימונים שמדמה עיר במהירות? אולי זה יפתיע אתכם, אבל בזכות בנייה מעץ. 

"לש"ביות עץ הוא פרוייקט חדש בצה"ל, שהחל מכיוון שלא היה תיאום בין הצורך באימונים לכמות המתקנים", מספר סא"ל מתי, "אל מול האתגר הזה, מצאנו פתרון מהיר שמותאם לתרגול בזמן אמת". כך, נוצר מצב שתוך שלושה ימים בלבד, מחצית מהמתקנים כבר עומדים.

את הלשב"יה בונים בידיים. "החיילים מקבלים ערכה, ובונים בעצמם לפי ההוראות", מפרט מתי, "ישנן גרסאות שונות של בתים, וכל אחת מהן מתרגלת משהו אחר. כך, הלוחם נכנס למתקן האימונים שזה עתה סיים לבנות, ופוגש באתגר חדש ולא מוכר". 

שמו של מתקן האימונים הוא "לש"ביית בארי", זאת בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. "כבר ביום הראשון, חיילי וקציני המל"י הגיעו לשטח המסיבה, עזרו לסרוק למחבלים, להציל את האזרחים הפצועים ולפנות את ההרוגים", משחזר מתי, "כמעט 18 שעות היינו שם בשטח לפני שעברנו למשימה שלנו, והרגשנו שזה השם הראוי". 

"למרכז לאימוני יבשה יש מטרה ברורה - להכין את הכוחות המתמרנים לניצחון ולתת להם כלים להיות הגרסה הכי טובה, כשירה ומנצחת של עצמם", מסכם סא"ל מתי, "כשצריך להוכיח את עצמנו - אנחנו עושים הכול, הכי חזק והכי טוב. זו רק ההתחלה, אבל אנחנו כבר מביאים הישגים, ונמשיך לעשות את המיטב כדי לעמוד במשימה".