מאחורי הקלעים של יותר מ-400 תקיפות - בסופ"ש אחד

המשפט 'צה"ל תקף תשתיות טרור בדרום לבנון' נשמע בתדירות גבוהה יותר ויותר בימים האחרונים. עבור אנשי מרכז האש בפיקוד הצפון הוא מציאות שוטפת. שמענו מרמ"ד בחמ"ל איך כל חיסול וסיכול נגד חיזבאללה עובר דרכם, ועל הדרך בה סוגרים מעגל מהיר - משולחן אחד

23.09.24
אלה פלג, מערכת את"צ

את התיעודים מגלי התקיפות העוצמתיות של חיל האוויר במוקדי הטרור בלבנון - בטח כבר ראיתם, וכנראה שיותר מפעם אחת. אבל האם ידעתם שרק בסופ"ש האחרון צה"ל פגע ביותר מ-400 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה?

רוצים להתעדכן בזמן אמת? הצטרפו לטלגרם של צה"ל

מאחורי הקלעים עומד הלב הפועם של פיקוד הצפון, המקום בו מתכללים את עצימות הלחימה בגזרה - מרכז האש. "החמ"ל הוא כמו החממה שלנו", מתאר רס"ן ש', רמ"ד במרכז האש, "מכאן מנהלים את כל הפעילות באזור, בין אם היא אווירית, ארטילרית או ימית - 24 שעות ביממה".

אז איך נראה סיכול כזה שלב אחר שלב? "כל שנייה לפני רגעי השיגור מלווה במחשבה מעמיקה", הוא מעיד, "בשולחן אחד יושבים כלל גורמי האש - נציג של המרכז, מומחי מודיעין ונציגי חיל האוויר. הם בוחנים את תמונת המצב העדכנית ביותר, ותוך תיאום עם הכוחות בשטח, מתכננים את המתקפה, כך שבהינתן פקודת ה'פעל' - נהיה מוכנים".

מתוך כלל המבצעים שהובילו בתקופה האחרונה, רס"ן ש' מצביע על משימה אחת בולטת במיוחד: "מתקפת המנע בדרום לבנון שהתרחשה לפני כחודש, ובמהלכה השמדנו מספר אתרי טרור משמעותיים - הייתה רק יריית הפתיחה".

"אנחנו עולים מדרגה ומשתפרים בכל יום", ממשיך הרמ"ד, "רק בשבוע האחרון תקפנו אלפי משגרים ומאות רבות של מטרות, ופגענו בעוד אמצעים של האויב. בכל פעם שאנחנו משמידים תשתיות ואמל"ח או מסכלים פעילויות של חיזבאללה, אנחנו מתקדמים צעד ועוד צעד".

האינטנסיביות במרכז, כמו שאתם יכולים לנחש, גבוהה במיוחד והאור דולק ללא הפסקה. "כשקשה, אני חושב על המשפחה שלי - שמפונה מהבית. עם כל תקיפה שאני מוציא לפועל, אני יודע שגרעתי יכולת נוספת מחיזבאללה", משתף רס"ן ש', "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שתושבי הצפון ישובו לביתם במהרה ובבטחה".