לא על הטונה לבדה - המנות החדשות ללוחמים ברצועת עזה

אם כבר נגמרו הרעיונות לשדרג את מנת הקרב, מעכשיו תוכלו למצוא לצד הטונה והתירס עוד כמה רכיבים מפתיעים שיחממו לכם את הבטן והלב. קיבלנו הצצה למארז החדש שמחולק לכוחות ברצועה, ושמענו על הצעות הייעול הקולינריות שמגיעות ישירות מהשטח

27.11.23
מערכת את"צ

את מנת הקרב הרגילה, אין כמעט אחד שלא מכיר. אבל בשבוע שעבר, הצטרפה לאחות הגדולה ערכה נוספת, במיוחד עבור הכוחות שלנו הנלחמים בתוך הרצועה.

מדובר על "לחם אבירים" – מארז המיועד ל-4 לוחמים, ובו תמצאו בין היתר: מנה חמה, מרק אישי, טורטיות, חטיפים מלוחים ומתוקים, טחינה, רטבים אישיים, דגני בוקר, מאפה אישי, קפה, תה וסוכר אישי.

"התחלנו בניפוק הערכה בשבוע שעבר, והשבוע נרחיב את המענה, עם צפי שבועי לעשרות אלפי מנות אישיות", מספרת סא"ל אורטל גבריאל-אדרי, רת"ח השברת מזון במרה״ס שבאט״ל.

לצד זאת, הושקה לאחרונה גם "ערכת בוסט", שכשמה כן היא - מספקת עוד אנרגיה ללוחמים וללוחמות בעזרת חטיף חלבון, סוכריות, פרי יבש (אגוזי מלך/שקדים/בוטנים), חטיף אנרגטי, עוגיות מלוחות, מסטיקים, סוכריות וג׳ל אנרגיה.

בנוסף, מחולקים לכוחות בשבועיים האחרונים מוצרים ייעודיים מקוררים המותאמים לאכילה בשטח – מדובר בכריכים מלאים העשירים בבשר ורטבים, ארוחת שניצל חלה, ובורקס פינוקים.

על מנת להמתיק את סופי השבוע בשטח, הונפקו מאז פרוץ המלחמה גם ערכות שבת –הכוללות 2 חלות אישיות, בקבוק יין, מאפים אישיים, חטיף מתוק ומלוח.

במקביל, פועלים במרה"ס במרץ על מענה עבור הגזרה הצפונית: "התמהיל יהיה דומה, עם התאמות בדגש לחורף ולמזג האוויר הקר".

אגב, גם הלוחמים עצמם, כפי שמעידה סא"ל גבריאל-אדרי, שותפים לתפריטים, עם שלל הצעות ייעול: "קיבלנו למשל מהשטח בקשות לטחינה בבקבוק לחיץ והוספנו לערכה. כך גם רטבים שהכוחות ציינו, ויצטרפו למנה הבאה של "לחם אבירים" שתיארז השבוע – אלף האיים חרדל, ברביקיו, צ'ילי חריף וכו'".

"תזונת הלוחמים והלוחמות חשובה מאוד, אבל מעבר לזה, אנחנו מסתכלים על החיבוק והתמיכה שאנחנו יכולים לשלוח להם לשטח – בשביל זה בדיוק אנחנו כאן, ונמשיך לעשות הכול כדי שיהיה להם חם בלב ובבטן".