זה הזמן להכיר מקרוב את המסוק החדש של ביה"ס לטיסה
עם סימולטור חדש, משקפיים המציגים מידע בזמן טיסה ויכולות טיסה מתקדמות יותר - יצאנו לבדוק על ה'עופר' החדש, וגילינו למה אחרי 50 שנות פעילות עם ה'סייפן', ביה"ס לטיסה מחליפים מסוק
בית הספר לטיסה של חיל האוויר התחדש בשבועות האחרונים במסוק חדש - ה'עופר' (AW119KX). הפרויקט להחלפת ה'סייפן', המסוק הקודם של ביה"ס לטיסה, התחיל את דרכו בשנת 2018. ה'עופר' מאפשר יכולות טיסה והדרכה מפותחות ומשמעותיות יותר מקודמו, עליו טסו הצוערים בקורס 50 שנים רצופות.
לחצו על הפלוסים כדי ללמוד על המסוק
משקל מטענים חיצוניים: 3,150 ק"ג
קוטר רוטור (פרולור): 10.83 מטר
קיבולת צוות: 4 נוסעים ו-2 טייסים
מהירות מקסימלית: 152 קשר (241 קמ"ש)
טווח מקסימלי (בגובה 5,000 רגל): 945 ק"מ
זמן אוויר: כ-4 שעות
גובה: 3.6 מטר
בשונה מה'סייפן', התווסף למסוק החדש גם סימולטור - חדר המדמה טיסה מתוך הקוקפיט. בזכותו ניתן לתרגל מקרי קיצון שונים שמסוכן מדי לדמות במסוק אמיתי, כגון תקלות ותנאי מזג אוויר קיצוניים.
מול הטייס ב'עופר' מוצגים מסכי מחשב עם המידע הרלוונטי לטיסה, אך בנוסף, מסופקים לטייסים מין משקפיים שיושבים על ראשם, ובעינית מוצג כל המתחם האווירי בו המסוק טס. 'העופר' מסוגל לתקשר גם עם מסוקים נוספים באזור, כך שהוא יכול לראות איפה בדיוק כלי הטיס האחרים נמצאים במרחב האווירי.
חניכי בית הספר לטיסה יטוסו בשלב הראשוני על ה'עופר', ורק לאחר מכן יעברו להכשרה על מסוקי ינשוף בשלב המתקדם של הקורס.
שמו נבחר בעקבות שם הוולד של איילים - עופר, חיה צעירה שעוד לומדת ומתפתחת, בדומה לשלב בו הצוערים נמצאים בבית הספר לטיסה - רק שבמקום לרוץ, הם לומדים לטוס. צבעו של המסוק הוא אדום ולבן, כמו שאר כלי הטיסה של בית הספר וכמו סמלו.
בחודש האחרון החל תהליך הקליטה, ובמשך 12 החודשים הבאים יגיעו בשלבים 12 מסוקי 'עופר' לבית הספר. בסוף הקליטה, ה'סייפן' יסיים את שירותו בבית הספר לטיסה, וכמו שאר הכלים הישנים שכבר פרשו כנפיים מספיק פעמים - יעבור לתצוגה במוזיאון חיל האוויר.