רוצים לחזור לשירות - באמ"ן? זה המרכז שיקצר לכם את התהליך

לפני כשנה נפתח באגף המודיעין מרכז החזרה לשירות - זה שמסייע בתהליך האיתור, המיון והגיוס של אזרחים המעוניינים לחזור לשרת באמ"ן. מפקדת המרכז סיפרה לנו מהם מסלולי הגיוס, אילו תפקידים הם מחפשים בימים אלה, וכיצד ניתן להגיע לתפקיד משמעותי - תוך כמה שבועות

15.07.24
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

איתור מועמדים מתאימים ותהליכי גיוס והשמה מהירים - נכללים בארסנל המשימות של כל גוף, צבאי או לא, שמכניס לשורותיו עובדים חדשים. בצה"ל, ובאגף המודיעין בפרט, נחרתה על דגל חשיבות הנושא, והגוף האחראי על דיוק וייעול ההליך הוא, כמובן, מרכז החזרה לשירות באמ"ן.

"האגף מגייס מחדש אזרחים ללא הפסקה", כך פותחת סא"ל סיוון אמזלג, שעומדת בראש המרכז, "לכן הוקמנו לפני כשנה, עם יעד ברור: להפוך את הגיוס הזה למוצלח יותר - גם עבור צה"ל, וגם עבור המגויסים".

המרכז מגייס לשירות היישר מהאזרחות, בארבעה מסלולים: אזרחים שיהיו קצינים, אזרחים שיהיו נגדים, אזרחים כאע"צים, ואזרחים כאע"צים במשרת סטודנט. "זה מאפשר לנו לפנות למגוון אוכלוסיות", מחדדת סא"ל אמזלג, "וכך להתאים את מסלולי החזרה לשירות מהאזרחות לאורח חייהם ולתפקידם של המגויסים". 

חיילים באגף המודיעין מול מחשב

דוגמה נוספת להתאמה היא מיקום השירות ביחס למגורי המועמד. "כשאנחנו רוצים לגייס קציני מודיעין לאוגדות מרחביות למשל", היא מפרטת, "נרצה למצוא מועמדים שגרים באזור האוגמ"ר, כך שיוכלו להמשיך לחזור הביתה כל יום למשפחה ולילדים, בלי לשים את החיים הפרטיים בצד".

כדי לאתר את אותם המועמדים הספציפיים, אלו שיתאימו בצורה המיטבית לתפקיד, המרכז גם פתח אתר מיוחד ואפילו חשבון לינקדאין, בהם יכולים אזרחים לחפש משרות ולהגיש קורות חיים. "בימים אלו אנחנו מנסים לגייס לשלושה תפקידים עיקריים: מומחי שפה ב-8200, אע"צים שיעסקו במחקר השטח באוגמ"רים, ותקנים שונים במחלקת שו"ן (שבויים ונעדרים) תחת מערך המ"מ".

לצד התפקידים המודיעיניים, מרכז החזרה לשירות עוסק גם בגיוס לתפקידים באגף המודיעין שלאו דווקא עוסקים במקצוע הזה: "אנשי כוח אדם, יועצים ומהנדסים - ואלה רק דוגמאות בודדות מתוך רבות". 

חיילת במודיעין עם אזרחית

"בימים אלה אנחנו מגייסים את המועמדים דרך חטיבת הסגל ועובדים מול מרכז תע"צ", מסבירה סא"ל אמזלג, ומוסיפה על התוכניות להמשך: "כדי לזרז את תהליך הגיוס עצמו, שנמשך זמן רב, אנחנו פועלים ליצירת 'מטרייה' אמ"נית אחת - שתאגד בתוכה את התהליך כולו".

מה זה אומר בפועל? התחנות אותן צריך לעבור אזרח שמתגייס חזרה לשירות הן רבות: סיווג בטחוני, רופא תעסוקתי, אבחון ברה"ן, מבחן אישיותי וסימולציות שכר. במקום שכל אלו יקרו תחת גופים שונים, והתהליך יימרח על פני חודשים - מרכז החזרה לשירות של אמ"ן יאגד ויבצע הכול "תחת הבית האמ"ני" - ובשבועות ספורים בלבד.

קצינה במודיעין

"היקף המשימות של אמ"ן בשגרה, ובמלחמה במיוחד, הוא עצום", היא מסכמת, "וכדי לאתר, לגייס ולשבץ את האזרחים המתאימים ביותר שיצטרפו אלינו, נדרש גוף שזו תהיה המטרה שמובילה אותו. זה היעד שלנו, ואנחנו קוראים לכל מי שרוצה לחזור לשירות ליצור איתנו קשר".

 

ליצירת קשר עם המרכז:

052-9150224