הם פעלו 40 שעות רצופות בשטח, והם כאן כדי להישאר

מיד עם פרוץ שריפות הענק בצפון בימים האחרונים, כוחות הביטחון, הכבאות וההצלה, קק"ל, כיתות הכוננות ופיקוד העורף - החלו לפעול יחד. המ"פ של גדוד הכבאים הכתומים, תושב האזור בעצמו, שיחזר עבורנו את השעות הארוכות והמאתגרות עד ההשתלטות על הלהבות

06.06.24
יובל טור שלום, מערכת את"צ

בעקבות שיגורי הטילים והכטב"מים של חיזבאללה מלבנון אל עבר צפון הארץ, ועומס החום שפוקד את המדינה, פרצו השבוע שריפות נרחבות בצפון הארץ. רס"ר (במיל') מאור מנטל, מ"פ בגדוד 7763 של הכבאים הכתומים בפיקוד העורף, שמתגורר בקצרין - קפץ והתייצב למשימה מיד עם ריח העשן.

גדוד הכבאים הכתומים בפיקוד העורף מורכב מלוחמי אש במילואים שמתגברים את כוחות הכיבוי וההצלה, ובשבועות האחרונים נמצאים בתעסוקה מבצעית בצפון.

"מ-11 בבוקר ביום שני - היינו בשטח, ערים קרוב לארבעים שעות", הוא משחזר, "ניסינו להשתלט כמה שיותר על אזור השריפות, אבל הרוחות הגבירו אותן והזיזו את האש ממקום למקום. עד שש בבוקר של היום למחרת - עבדנו יחד עם כוחות כב"ה, בלי מנוחה".

"לכבות שריפה בשטח פתוח כשבחוץ יותר מ-40 מעלות, זה לא דבר פשוט", מדגיש המ"פ, "וכמובן, אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם תוך כדי הכיבוי, קיבלנו התראות על טילים וכטב"מים מלבנון, והיינו צריכים לתפוס מחסה". 

ובאותם זמנים קריטיים, שיתוף הפעולה בין הכבאים הכתומים לבין הכבאים האזרחיים - לא הפסיק לרגע. "החיבור בינינו פשוט מעולה", הוא ממשיך, "אנחנו מקבלים מהם גיבוי ותמיכה, והם מאיתנו. פעלנו יחד עם הגורמים האזרחיים, כמו כיתות הכוננות וקק"ל, ובזכות השילוב הזה - השתלטנו על האירוע".

"אני בעצמי תושב קצרין, ברמת הגולן, שגם בה היו שריפות", הוא משתף, "בזמן שטיפלתי באירוע בקריית שמונה אשתי נלחצה, אבל לא דאגתי לשנייה, כי ידעתי שהלוחמים שלי והכבאים האזרחיים - ישמרו לי על הבית".

"אומנם נחשפנו למראות קשים והרגשנו את הסכנה", ממשיך רס"ר (במיל') מאור, "אבל לא חשבנו אפילו לרגע לעצור להתרענן. הכבאים אמרו לי: 'מאור, כל עוד הכול פה בוער - אנחנו בשטח, לא זזים'. הרגשנו סיפוק אדיר משום שהצלחנו למנוע נזק נוסף, ובסופו של דבר, גם השתלטנו על השריפות". 

"התחושות כואבות, רמת הגולן זה מקום יפה מאוד", מתאר המ"פ, "נעבור את התקופה הזאת ונפריח את האזור מחדש. הרשות לכבאות והצלה, פיקוד העורף והמשטרה נותנים את כל מה שיש להם כדי לשמור על הבתים, הרכוש והתושבים - ולא נרפה לרגע".