לראשונה - קורס שהופך לוחמים שנפצעו בקרב להיי-טקיסטים של צה"ל

איך מחברים פתיחת זיג ו-M4 לאב-טיפוס ו-NDA? שאלה טובה, וליחידת מצפ"ן התשובה. בעזרת קורס מקצועי, שמיועד ללוחמים שנפצעו בקרב ונאלצו לעבור לתפקיד עורפי, תוכלו להפוך למומחים בעולם הסייבר והתכנות. שמענו ממפקדת בתוכנית, איך אלו שמכירים את זירת המלחמה דרך הרגליים - פותרים בה אתגרים בלחיצת כפתור

08.08.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

מסלול ניהול המוצר נפתח לראשונה במסגרת תוכנית לוחמים להייטק במטרה לממש את הפוטנציאל של שילוב לוחמים עם ניסיון משדה הקרב במערך הטכנולוגי של צה"ל.

לרוב המעבר מהדרג הלוחם בקצה לא מתאפשר לתפקידים טכנולוגיים אבל תוכנית לוחמים להייטק מהווה גשר לצמצום הפער התעסוקתי בין משרתי המערך הלוחם לבין משרתי היחידות הטכנולוגיות. דווקא מלחמת חרבות ברזל פתחה את השער לרווחה והיתרון שמביאים הלוחמים לאחר חודשי לחימה ארוכים אל המערך הטכנולוגי יעצימו את החיבור ושיתוף הפעולה.

שיתוף הפעולה הייחודי והראשון מסוגו בין תוכנית לוחמים להייטק של עמותת עתידים, מנהלת שער לעתיד באכ"א, האגף והקרן לחיילים משוחררים ומפעל הפיס ביחד עם עמותת בוגרי ממר"ם, היחידות הטכנולוגיות של יחידת לוטם (ממר"ם, מצפן, שחר, מעוף) באגף התקשוב וחברת מטריקס DNA, מייצר הכשרה מותאמת ברמה גבוהה עם פתרון העסקה ושילוב בפרוייקטים צה"ליים. 

"המטרה של מנהל המוצר היא לאתר את הפערים בשטח, לנתח אותם לעומק וכמובן למצוא את הפתרון הטכנולוגי הנכון והמתאים", משתפת רס"ן נ׳, אחת המנטוריות בתוכנית, "ואין מי שמבין את שדה הקרב טוב יותר מהלוחמים". 

ואיך זה עובד בפועל? עמותת בוגרי ממר"ם ביחד עם עמותות הבוגרים השונות ביחידות הקרביות הפיצה קול קורא שלאחריו עברו המתמודדים סדרת ראיונות ובחינות ומתוכם נבחרו 21 לוחמים ולוחמות שיצאו למסע.

כמו כל דבר בצבא גם מסלול זה בנוי מ-3 חלקים. בחלק הראשון הלוחמים למדו מבואות בעולם ההייטק במטרה להרחיב את הידע המקצועי והמיומנויות הרכות שלהם. בחלק השני נלמדו העקרונות לעבודת מנהל המוצר, תהליכים ותפיסות, כלים ומתודולגיות. לאחר חלק זה שמסתיים השבוע ישובצו הלוחמים כמנהלי מוצר ביחידות הטכנולוגיות ביחידת לוטם באגף התקשוב אך ימשיכו לקבל ליווי מהמנטורים שלהם לאורך השבועות הראשונים בתפקיד. לאור ההצלחה המיונים למחזור הבא של המסלול נפתחו.