מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב, אנחנו ביממה ה-13 למלחמה. בצפון, לפני מספר שעות, ארגון הטרור חמאס עם השלוחה הצפונית שלו, שיגר רקטות לעבר העורף הישראלי. אחת מהן פגעה בבית בקריית שמונה והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף את מקורות הירי תוך תקיפת מספר עמדות של חיזבאללה בחזית, וחיסל גם חוליית מחבלים.

 

הירי בוצע באישור חיזבאללה ובהיכרותו, כמו כן כל הפעולות הפלסטיניות שראינו מאז תחילת המלחמה  שיצאו מלבנון. כחלק מהתמיכה של ארגון חיזבאללה בארגון הטרור הרצחני חמאס, במסגרת זאת גם פגיעה באזרחים ישראלים, חיזבאללה יישא בתוצאות לכל הפעולות.

 

כוחות צה"ל נמצאים במוכנות גבוהה ובערנות גבוהה בפיקוד הצפון.

 

באשר לעזה, צה"ל ושב"כ חיסלו היום את מפקד כוחות הביטחון הלאומי בעזה, זאת הנוסף להמשך תקיפה של תשתיות ברצועה. כל הבניינים - שרואים אותם הרוסים ברצועה - הם או מפקדות מבצעיות, או דירות מבצעיות, או כל איתור מודיעיני אחר שידענו שממנו יש תשתית טרור ופעלנו מולו ברצועה.

 

עשרות אלפי לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים ממשיכים בהיערכות לפעולת התמרון. הם מתכוננים, הם מתאמנים, עוברים על התוכניות, עוברים תחקירים, ממלאים את הציוד שלהם וממשיכים להתכונן לתמרון.

 

ביהודה ושומרון, לוחמי צה"ל ושב"כ פועלים נגד חמאס. מתחילת המלחמה, עצרנו למעלה מ-330 מבוקשים של חמאס ברחבי יהודה ושומרון, ו-70 ביממה האחרונה.

 

הרמטכ"ל ביקר היום בפיקוד העורף והתרשם מההתנהלות המופתית של התושבים ואזרחי מדינת ישראל כפי שסקר אותה מפקד פיקוד העורף. ההתנהלות הזאת היא זו שמונעת נפגעים בעורף, היא זו שמאפשרת לצה"ל את הלחימה בחזית.

 

בנוסף, הדגיש הרמטכ"ל את הצורך לייצר שגרה בצל מלחמה באמצעות פיקוד העורף, הרשויות המקומיות וארגוני הביטחון הנוספים, כמו גם חיזוק הביטחון של התושבים על ידי הצבא, משטרת ישראל וכוחות הביטחון ביישובים ובערים.

 

בהמשך לפרסומים השונים העולים ברשת אודות תמונות של אנשים חשודים בערים הישראליות, משטרת ישראל וכלל כוחות הביטחון הפרוסים בשטח ממשיכים לבדוק כל אירוע שהציבור מדווח עליו. עד כה, לא עלה באף אחד מהאירועים האלה חשד לאירוע ביטחוני. הציבור מתבקש להמשיך ולהעביר את כל הנתונים, את כל המידע ואת כל האירועים שהוא רואה למשטרת ישראל. צה"ל בתיאום מלא עם משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ידעו לתת מענה.

 

מבחינת תמונת מצב החללים והחטופים, עד כה נמצא בידינו מידע על 203 חטופים. בנוסף, ישנם מעל 100 שמוגדרים כרגע נעדרים. הודעה נמסרה לכל משפחותיהם וכל משפחה מקבלת מענה מלא מצה"ל, וגם צה"ל מחבק את המשפחות יחד עם המטה הממונה על החטופים והנעדרים סביב השעון, על מנת לאתר את זהותם ומקום הימצאם.

 

עד כה, נמסרה הודעה למשפחתם של 304 חללי צה"ל. חללי צה"ל בלחימה מגיעים מכלל קצוות החברה הישראלית, מכל קצוות הארץ - מהדרום, מהמרכז, מהצפון, מהערים ומהקיבוצים, מהיישובים ומהכפרים. מאז יום שבת, 7 באוקטובר, נלחמים ביחד עשרות אלפי לוחמים - יהודים, דרוזים, בדואים, נוצרים, נשים וגברים. המכנה המשותף לכולם ברור - כולם ישראלים. כולם אוהבים את הארץ הזאת, וכולם גם יודעים על מה הם נלחמים.