מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,

אנחנו נמצאים ביממה השתים עשרה למלחמה.

בשעות האחרונות הופעלו התרעות באזור קריית שמונה והצפון, חלקן יורטו, ובוצע ירי מרגמות וירי נגד טנקים לכיוון שטח ישראל במרחב הר דב ועד ראש הנקרה. צה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי ותשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, חיסלנו חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב תורמוס באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק.

ביממה האחרונה צה"ל והשב"כ חיסלו במבצע משותף את מפקד מערך הנ"ט של חטיבת העיר עזה ומחבל נוסף. לפנות בוקר חיסלנו מחבל שביצע ירי נ״ט סמוך לכיסופים. כוחות היבשה, החטיבות הסדירות וחטיבות המילואים, ממשיכים בהערכות, בתכניות המבצעיות, באימונים, ברענון הציוד בכל דרגי הפיקוד לשלב הבא של המלחמה.

אתמול בערב חמאס הפיץ נגדנו שקר מרושע, כאילו תקפנו בית חולים והרגנו מאות חולים ופצועים. בדקנו את העובדות והצגנו הוכחות שמדובר בשקר מוחלט. הבוקר טרם הגעת נשיא ארצות הברית קיימנו תדרוך לעיתונאים, בו הוצגו כלל העובדות וההוכחות, אותן גיבשו בצה"ל במהלך, לעולם כולו הצגנו את האמת. בעקבות הדיווח האמין והמדויק, נשיא ארצות הברית ומדינות נוספות בעולם קיבלו את עמדתנו. עלינו לדרוש מהעולם שלא לקבל את השקרים של ארגון חמאס שהוכיח את אכזריותו. בטבח בשבת. לא לקבל את מה שהוא מציג – לאמת עבורו אין שום ערך.

צה"ל פועל בהתאם לדין הבין-לאומי ומחויב לאמינות ודיוק בדיווח. האמון והלגיטימציה חשובים להמשך פעולותינו ולמימוש יעדי מלחמה. יש לנו אתגר גדול בלגיטימציה מול אויב שאין לו ערך לאמת ומשתמש במניפולציות ושקרים, ומהדהד אותם בעולם. זוהי אחריות לאומית להילחם למען הלגיטימציה, כל אחד בתחומו. אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים לדווח עובדות בזמן אמת. למערך דובר צה"ל גויסו מאות אנשי מילואים על מנת להילחם בקרב על הלגיטימציה, יחד עם מטה ההסברה הלאומי, משרד החוץ וארגונים נוספים. אנשינו עושים עבודה מסביב לשעון.

המערכה על הלגיטימציה קשה, מאתגרת ולא אחת גם מתסכלת – אך חייבים להילחם. פרסמנו עדויות שונות לשימוש שחמאס עושה בתושבי עזה כמגן אנושי. תצלומי האוויר שמוכיחים שוב את מה שכבר ידענו – חמאס משגר טילים במכוון מאזורים סמוכים לבתי חולים, מוסדות או"ם ומבנים דיפלומטיים. מאז תחילת המלחמה, החמאס והג'יהאד האסלאמי ירו למעלה מ-450 רקטות שנפלו בשטח הרצועה ופגעו בתושביה. ביד אחת חמאס מונע מתושבי רצועת עזה להתפנות לדרום הרצועה, וביד השנייה הוא מסכן את מי שנשאר.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 303 חללי צה"ל ולמשפחותיהם של 199 חטופים. אנחנו כואבים את כאב המשפחות ומחבקים אותן בשעתם הקשה. חשוב להבהיר שהנתונים שבידינו מתעדכנים כל הזמן בהתאם לעבודת המחקר של הצוות המודיעיני ולממצאים המתקבלים מהשטח.

אנחנו חייבים להמשיך להקשיב להנחיות פיקוד העורף. ההגנה שלנו אינה הרמטית, מה שמציל חיים זו ההקשבה של הציבור. ניתן להתעדכן בהנחיות פיקוד העורף בפורטל פיקוד העורף באינטרנט ובמוקד 104.