מערכת את"צ

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,
היום השמדנו רשת מנהרות הטרור האסטרטגית ב'רובע הבכירים' של חמאס בלב העיר עזה. מדובר ברשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות וחמ"לים של בכירי ארגון הטרור חמאס, שחשפנו אותה רק אתמול. הכוחות ביצעו בשבועות האחרונים פעולה יסודית לאיתור טיהור, מציאת אמצעי מלחמה ומודיעין והשמדת התשתית היום, השמדת תשתית משממעותית זאת לקיחת יכולת אסטרטגית מארגון הטרור חמאס.

כוחותינו ממשיכים להעמיק את הפעילות הקרקעית בדרום וצפון עזה. מאז סיום ההפוגה בפעולה הקרקעית בעזה, כוחותינו חיסלו יותר מ-2000 מחבלים מהאוויר, מהים ומהיבשה. הגדלנו את כמות הלוחמים הנלחמים במזרח חאן יונס, ואנחנו פועלים משם בנחישות עם 5 חטיבות חי"ר וכוחות הנדסה רחבים, בדגש ללחימה התת קרקעית, להוציא את המחבלים החוצה, לשבת מעליהם, להילחם בהם כשהם יוצאים החוצה ולמצות את המרחב הזה מהטרור של חמאס. אנחנו ממשיכים לפעול מהאוויר, מהיבשה ומהים בכל רחבי רצועת עזה.

בצפון תקפנו שורת מטרות חיזבאללה בלבנון, ובהן עמדות שיגור מבנים צבאיים ותשתיות טרור נוספות. חיזבאללה הפך את דרום לבנון לאזור לחימה וממשיך לסכן את עתיד מדינת לבנון כולה בשביל חמאס ואיראן. אנחנו במוכנות גבוהה מאוד ונמשיך לפעול באופן נחוש להרחקת חיזבאללה מהגבול.

לצד החזרה ללימודים והפעילות של מוסדות החינוך והגנים, עלנו להמשיך ולהקפיד על ההנחיות של פיקוד העורף. כיפת ברזל היא שכבת הגנה עם ביצועים משמעותיים, אנחנו רואים את זה כל יום, אבל היא אינה הרמטית לכן ההתנהלות האחראית שלכם על פי ההנחיות מצילה חיים.

אנחנו לא שוכחים לרגע כי מוטלת עלינו האחריות המוסרית להשיב הביתה את כל החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. ארגון הטרור חמאס אחראי לשלומם של החטופים שלנו, אנחנו נמשיך לדרוש מהעולם את הסיוע הרפואי אבל אנחנו סומכים רק על עצמנו. נמשיך לפעול כך שהמאמצים המבצעיים שלנו מסביב לשעון יביאו לתנאים להשבת החטופים.

בתוך סיפורי הגבורה הרבים של המלחמה שזורים סיפוריהם של חיילי וחיילות צה"ל שנפצעו בקרבות וכעת הם מחלימים ומשתקמים בבתי החולים, חלקם עדיין מורדמים ומונשמים, חלקם עדיין בתהליך שיקום שייקח עוד זמן רב, וחלקם נפצעו בנפשם ומתמודדים עם הפגיעה בכל רגע. גבורתם וכוחם של הפצועים שהקריבו מגופם למען הלחימה מוערכת לאין שיעור ונוסכת בנו ביטחון להמשיך ולהיות נחושים, אנחנו מבקשים לחזק הערב את פצועי צה"ל ואת משפחותיהם. המשפחות אשר עומדות לילות כימים סביב המיטות של יקירהם, אנחנו נמשיך ללוות אתכם ולחבק אתכם לאורך כל הדרך.

ש: האם העסקה לא תפגע במאמצים של צה"ל?

ת: אנחנו ממוקדים בלחימה באופן נחוש מה שעומד לנגד עינינו זה מטרת המלחמה, אחת מהמטרה הזאת זה להמשיך לעשות את המאמצים המבצעיים שלנו על מנת להביא לתנאים להשבת החטופים אנחנו ממוקדים בזה, אנחנו גם יודעים שככל שנמשיך להיות נחושים, לדוגמה במרחב חאן יונס, לפעול עם 5 יחידות יחד עם גדודי הנדסה, לפעול ככל שנדרש במרחב הזה ללא הגבלת זמן במרחב הזה, אז אנחנו נביא בסופו של דבר לתנאים להשבת חטופים זאת הדרך וכך נמשיך לפעול.

ש: האם צפוי שחרור מילואים מסיבי בקרוב?

ת: אנחנו לא נתייחס פה, אני חושב שמה שקורה באופן שבו אנחנו מתבטאים בתקשורת צריך לדאוג בביטחון מידע, האויב מאזין, התוכניות המבצעיות הן תוכניות שלנו. למלחמה יש שלבים אנחנו נפעל על פי השלבים. אנחנו מסתכלים על מדינת ישראל, על אנשי המילואים, אנחנו גם עושים רענונים לכוחות שלנו, בשעה שאנחנו מדברים עכשיו יש כוחות שלנו שעושים רענונים, ויש כוחות גדולים מאוד שפועלים בעזה לא ניתן את התוכניות, נמשיך להתנהל באופן הנכון ביותר והמושכל ביותר לביטחון מדינת ישראל ולהשגת מטרות המלחמה.