מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב, אנחנו ביממה ה-18 למלחמה. לפני זמן קצר לוחמי זרוע הים הקומנדו הימי מול חופי העיר עזה בצפון עזה זיהו חוליית מחבלים של הכוח הימי של חמאס נכנס למנהרה מתוך הים, על מנת לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל. לוחמי זרוע הים חיסלו את החולייה.

תושבי העיר עזה, מחבלי חמאס מתחבאים בתוך הבתים שלכם. הם מתחבאים במנהרות מתחת לבתים שלכם, ואנחנו לא נפסיק לרדוף אותם מכל הזרועות. אני קורא לכם באופן אישי: תעזבו את העיר עזה ותנועו דרומה, שם מתאפשר מאמץ על מנת לאפשר ביטחון כניסת מזון תרופות חשמל ומים. דלק לא יכנס לעזה.

הרמטכ"ל ביקר היום באוגדת עזה, פגש מפקדים ולוחמים בשטחי כינוס והתרשם מהמוכנות הגבוהה.

הערב נחשפה הקלטה של אחד המחבלים שמתגאה בפני מעשיו מול משפחתו על הטבח שעשה. שב"כ הביא את ההקלטה ביחד עם צה"ל חייבים להראות לעולם את הזוועה שהחמאס ביצע. נמשיך לחשוף לעולם את זוועות הטבח תוך שאנחנו מכבדים את המשפחות.

בצפון כוחות צה"ל מגינים לאורך הגבול ותוקפים בנחישות חוליות מחבלים. חיזבאללה בחר להילחם מלחמה שלא קשורה אליו והוא פוגע באנשים.

בעורף עדכנו את מדיניות חזרת השגרה ללימודים מופיע באתר פיקוד העורף. תמשיכו להישמע להוראות פיקוד העורף, חשוב להישמע להנחיות כדי לממש שגרה בצל מלחמה.

עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 308 חללי צה"ל ו-222 חטופים. אני רוצה להתייחס לעדות יוכבד - רציתי לחבק אותה כשראיתי אותה במסיבת העיתונאים. אף אחד מאיתנו לא יכול להיכנס לנעליה. אי אפשר להתחיל להבין את התחושות שלה ומה שעבר עליה. אישה מבוגרת שנחטפת ממיטה בקיבוץ בבוקר יום שבת, נחטפת על ידי מחבלים שעושים זוועות בקיבוץ, מועברת לעזה עם חטופים נוספים, כשבעלה עדיין נשאר שם. אני מאחל לה שתהיה בריאה ושתחלים.

צה"ל עושה כל שביכולתו כדי להשיב אותם הביתה. אנחנו לא ניתן לעולם לשכוח.