מערכת את"צ

 

ערב טוב,

כוחות צה"ל נלחמים ברצועה בחאן יונס, והרחבנו את הלחימה לאזור הנקרא "מחנות המרכז". אנחנו פועלים בחאן יונס בשיטות חדשות ובהרכב כוח שונה אל מול האתגר וכך גם במחנות המרכז. נמשיך להתאים את הפעולה, השיטה והרכב הכוחות בהתאם לצורך המבצעי. 

בצפון כוחות צה"ל תקפו היום שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, לאורך היום זוהו מספר שיגורים לשטח הארץ. בשעות הצהריים חיזבאללה שיגר טיל נגד טנקים אשר פגע בכנסייה באיקרית, ופצע אזרח בן 80 שהגיע להתפלל לרגל חג המולד. כמה לוחמי צה"ל שהגיעו לפנות את האזרח, נפצעו.

צה"ל תקף בלבנון והרג את המחבל שביצע את הירי. חיזבאללה הפך את דרום לבנון לאיזור מלחמה, והוא ממשיך לסכן את עתיד מדינת לבנון כולה בשביל חמאס ואיראן. נמשיך לפעול בנחישות להרחקת חיזבאללה מהגבול.

מטוס קרב של חיל-האוויר יירט היום בהצלחה מטרה אווירית עוינת במרחב הים האדום שהייתה בדרכה לשטח ישראל. המטרה לא חצתה לשטח ישראל. הירי על ידי החות'ים לעבר שטח מדינת ישראל הוא פעולת טרור, ובוצע בהכוונה של איראן ובאמצעות מודיעין ואמצעי לחימה איראניים.

פעולות עוינות אלה אינן מכוונות רק כלפי מדינת ישראל, זוהי בעיה עולמית. התקיפה של הספינות בים שאין לכן שום קישור ישראלי, היא פעולת טרור איראנית שמבוצעת ע"י החותים.

הודענו היום על שישה חללים שנפלו בקרבות על הגנת ישראל. הם כולם היו אוהבי הארץ ומגיניה. חללי צה"ל שייכים לכלל חלקי החברה הישראלית ולכל מקום בארץ. הם נלחמו יחד, ברעות ובגבורה, למען הבית המשותף של כולנו. אנחנו מלווים ומחבקים את המשפחות. כפי שאמר היום הרמטכ"ל – מוטלת עלינו החובה להבטיח שנפילתם לא הייתה לשווא.

שאלות תשובות

ש: האם צה"ל עוקב אחרי הדלק שנכנס לרצועה, והאם יודעים כמה ממנו מגיע לחמאס ומאפר להם שרידות במנרות?

ת: אנחנו עוקבים אחרי הדלק, והדלק הזה נדרש לטובת האוכלוסייה העזתית. הוא נדרש למתקני ההתפלה של המים, למשאיות של אונר"א, לבתי החולים. אנחנו עוקבים על האופן שבו המנהרות מתוספקות באנרגיה וממפים ומטפלים בזה בכל אזור שאנחנו פועלים בו וכך נמשיך לעשות. גם בנושא הזה להמשיך לתספק את האוכלוסייה בעזה במאמץ הומניטרי. זה מסייע לנו להמשיך את מאמץ הלחימה שלנו ולהפריד בין האוכלוסייה האזרחית, וזה קשה, לבין פעילי הטרור, אנשי חמאס הרצחניים שבפעולה שלהם גם גורמים לסבל רב לתושבי עזה.

ש: מקורות פלסטינים דיווחו היום כי ברפיח חופרים 80 קברים. במקביל, ברשתות התקבלו עדכונים על העברת מספר גופות דומה של פלסטינים לרצועה דרך מעבר כרם שלום. מדוע מחזירים גופות של פלסטינים כאשר החטופים שלנו עדיין בעזה?

ת: אני לא ער בדיוק לנושא שאתה מתאר, ואין בעיה לבדוק את המידע הזה. אני מעדיף להיות מדויק שאני עונה כאן על שאלות אבל יכול לומר שאנחנו מחזירים את מי שאינו נדרש במדינת ישראל חזרה לתוך עזה, ובוודאי לא מחזירים שבויים ומחבלים. תפסנו מאות רבות כאלה גם בזמן השבעה באוקטובר, ובזמן הלחימה מאות רבות שנכנעו, נחקרו והם עדיין נחקרים בתוך ישראל, והם שבויי מלחמה שלנו - וצריך להפריד בין האוכלוסייה האזרחית, לבין שבויי מלחמה. כך אנחנו נמשיך לעשות, ובנוגע לנושאים שציינת, נדרש לבדוק את הדברים, ואנחנו נשיב עליהם בצורה מסודרת.