מערכת את"צ

דברי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

שבוע טוב.

מחר נתכנס עם יקרינו ונציין את ליל הסדר. אי אפשר שלא לחשוב רגע לפני החג שמציין את החירות על אילו שחירותם נלקחה מהם באופן כה אכזרי.

בחג הפסח ימלאו 200 ימים להיעדרותם הנוכחת והכואבת מאוד של החטופים. החובה המוסרית שלנו להשיב את 133 החטופות והחטופים ולשחרר אותם לחירות מקבלת היום משמעות נוספת. אם החטופים שומעים אותנו, אני פונה אליכם – אנחנו נלחם עד אשר תשובו אלינו הביתה. משפחות החטופים היקרות, אנחנו יודעים שאלו ימים בלתי נסבלים עבורכם ומבטיחים שנעשה הכול, הכול בכדי להשיב את יקיריכם.


כוחות צה"ל פרוסים לכל אורך גבולות מדינת ישראל כדי להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל. גם במהלך החג יש להמשיך לגלות ערנות ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף. אין שינוי בהנחיות. אם יהיו שינויים אנחנו נעדכן אתכם מיד באחריות ובשקיפות. לנגד עיננו עומד בראש ובראשונה הביטחון של אזרחי המדינה.


בעזה, השלמנו השבוע פעילות נוספת במרכז הרצועה נגד חמאס להשמדת תשתיות טרור ומחבלים כדי למנוע מחמאס לשקם את יכולותיו. כל העת יש כוחות הפועלים בתוך עזה לצד כוחות נוספים הנערכים למהלכים הבאים במלחמה. הרמטכ"ל היה היום בפיקוד הדרום ואישר את המהלכים הבאים למלחמה

בגבול הצפון, תקפנו השבוע מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בהן תשתיות של מערך ההגנה האווירית של הארגון בעומק לבנון. אנחנו ערים לקושי הרב שאיתו מתמודדים תושבי הצפון הנמצאים זמן רב כל כך הרחק מבתיהם. אנחנו נחושים להמשיך לפגוע בחיזבאללה, לדחוק אותו צפונה ולייצר מציאות ביטחונית שתאפשר את החזרה של תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.


ביהודה ושומרון, לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב השלימו מבצע לסיכול טרור במרחב טולכרם במסגרתו הרגנו מחבלים, עצרנו מבוקשים, השמדנו מעבדות לייצור מטענים והחרמנו אמצעי לחימה רבים. כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות ביהודה ושומרון בכל שעות היממה לסיכול טרור ולהגנה על הצירים. אנחנו מחזקים את ההגנה לפני כניסת החג ובמהלכו.


משרתי צה"ל רבים בסדיר ובמילואים יחגגו את החג כאשר הם רחוקים מהבית, אך הם יקיימו את הסדר יחד. אני רוצה מפה להודות ולהביע הערכה גדולה כל כך לכל המשפחות של אנשי המילואים ואנשי הקבע על התמיכה שלהם מהבית, התמיכה הזאתי היא חשובה לנו מאוד. בימים האחרונים, השלמנו את ההערכות לקראת החג ולכל הלוחמים בשטח תוגש ארוחת חג חמה וראויה.


אנחנו לא שוכחים את אלו שלא נמצאים איתנו הערב לאחר שנלחמו ונפלו בשדה הקרב. משפחות שכולות יקרות, בערב החג כבכל יום אחר בשנה, הכאב גדול מנשוא, יקירכם אשר הקריבו את היקר מכל עשה זאת בשביל שאנחנו נוכל לחיות כאן, אנחנו לא שוכחים ולא נשכח, אנחנו יחד איתכם. שאלות.

שאלות ותשובות:

ש: לנוכח ההיערכות למערכה ברפיח, למה עוד לא התחלתם עם פינוי האוכלוסיה ברפיח?
ת: הרמטכ"ל היה היום בפיקוד הדרום, אישר תכניות להמשך הלחימה, יש עכשיו קבינט, התכניות מוצגות, ההחלטות יתקבלו. התפקיד שלנו הוא להמשיך לפרק את החמאס ולעשות הכל, הכל על מנת להשיב את החטופים ואנחנו מתקדמים בתוך הדבר הזה לצד מטרות נוספות של המלחמה.

ש: אנחנו כפסע מ-200 ימי לחימה והזכרת באמת את החטופים. האם צה"ל אומר לדרג המדיני אם הוא יכול, או שאולי הוא לא יכול ואין לזה היתכנות להחזיר את כלל 133 החטופים?
ת: לאורך כל המלחמה צה"ל עושה הכל על מנת להשיב את החטופים, הדבר הזה הוא לא כדי להגיד אמירה ריקה מתוכן. אנחנו עוסקים מסביב לשעון בפעילות מבצעית, מודיעינית על מנת לאפשר לעצמנו להגיע ליתרון יחסי בשחרור חטופים. לא תמיד זה מתאפשר, כשזה התאפשר זה קרה ובוצע. מעבר לזה, הצעדים שצה"ל עשה לאורך המלחמה הם אלו שהביאו את החזרה של 124 חטופים חזרה. אנחנו נמשיך לעשות את השני הדברים האלו – לייצר תנאים למקבלי ההחלטות על מנת לקיים משא ומתן להשבת החטופים ולהמשיך לפעול על מנת להביא להזדמנויות לשחרורם במקביל לכך.

ש: בתקופה האחרונה אנו עדים לגל פיגועים ביו"ש, רק היום היו מספר אירועים בזמן קצר, מדוע צה"ל נמנע מחיסול חמושים שאנו רואים בתהלוכות השונות בכפרים על מנת למנוע 7 באוקטובר נוסף, מראות כאלו בעזה היו כבר זוכים לחיסולים מיידיים
ת: אנחנו פועלים לסיכול הטרור ביהודה ושומרון מסביב לשעון. רק השבוע השלמנו מבצע מאוד מאוד משמעותי בטולכרם בו הרגנו 14 מחבלים, תפסנו הרבה מאוד אמל"ח, השמדנו מעבדות, לאורך כל המלחמה הזאת נהרגו הרבה מאוד מחבלים ביהודה ושומרון, אנחנו ממשיכים לסכל טרור, נמשיך לעשות את זה ביתר שאת, גם במהלך החג, והכי חשוב – נפעל בהגנה על הצירים בכל משך החג כדי לאפשר חג בטוח לאזרחי המדינה. תודה רבה.