מערכת את"צ

 

 דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,

הערב שבו אלינו מייה ועמית היקרות, חיכינו לכן כל כך. בשעה זו, אנחנו מתקדמים וממתינים לבואם של חטופים וחטופות נוספים, אשר עתידים לחזור הערב במסגרת המתווה שסוכם. 

במהלך הלילה, התעקשנו על מימוש המתווה הנוכחי להשבת הנשים והילדים,  וכך נעשה גם מחר. המתווכים, קטאר ומצרים מחוייבים גם הם למימוש ההסכם כדי שההפוגה תימשך. צה"ל מוכן להמשך המלחמה, אנחנו עורכים להתקפה בכל שעה גם הלילה, גם מחר, אנחנו ערוכים להתקפה בכל שעה.

אנחנו משמרים מוכנות גבוהה בכלל הגזרות ובכלל הזירות.

ארגון הטרור חמאס מציג תיעוד אכזרי וקשה של ירדן ביבס, ליבנו איתו ועם משפחת ביבס כולה. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כלל חטופינו. מדובר במעשה של טרור פסיכולוגי שחמאס מפעיל מול משפחות חטופים, אזרחי ישראל והעולם כולו.

מטרתו להפעיל לחץ, להכאיב, לפגוע בחוסן שלנו. הטענות של חמאס על משפחת ביבס עדיין אינם מאומתות, אני חוזר - הן עדיין אינם מאומתות. והדבר שב ומדגיש את מה שהמתווכים והעולם חייבים לדרוש מחמאס - השבת הנשים והילדים ובדיקת מצבם הרפואי של החטופים על ידי הצלב האדום או ארגון בין-לאומי אחר. זה המתווה, זה ההסכם שסוכם וכך אנחנו נערכים גם למחר.

ליבנו עם משפחות החטופים, ועם המשפחות שיקיריהם טרם חזרו. יש לנו מחוייבות ערכית עמוקה לעשות הכול להשבת החטופות והחטופים כולם.

הבוקר, שלושה אזרחים נרצחו בפיגוע בירושלים. בשעות הצהריים בוצע פיגוע דריסה סמוך למחסום צבאי בבקעת הירדן. לוחמי צה"ל במילואים הרגו את המחבל. כוחות צה"ל פזורים בכל יהודה ושומרון, מסכלים פעולות טרור, עוצרים מחבלים ומונעים פיגועים נוספים.

היום הוא יום ההוקרה לנכי ופצועי צה"ל ופעולות האיבה, אנחנו מלווים את הפצועים כל השנה והיום יותר מתמיד. פצועי ונכי צה"ל, מי כמוכם יודע שהמלחמה גובה מחיר כואב וכבד מאוד, אנחנו מחבקים אלינו את הפצועים בגוף ובנפש. בשם מפקדי צה"ל ומשרתיו אני מצדיע לכם ומאחל לכם החלמה ושיקום מהיר.

שאלות ותשובות:

ש: האם ארה"ב מטילה הגבלות על המשך הלחימה? כמה חטופים צפויים להשתחרר הערב והאם ישראל מתקפלת מהדרישה ל-10 חטופים לפחות ביום?

ת: אנחנו הערב ממשיכים לממש את המתווה, מייה ועמית שבו ארצה. אנחנו סיכמנו במתווה הזה על רשימה של נשים וילדים. האזרחיות הישראליות ששבו גם אמש הן בתוך הרשימה שלנו, רשימה של מדינת ישראל זה אזרחי מדינת ישראל. אתמול שבו 12 והיום ישובו עוד חטופות וחטופים, זה עמידה במתווה ובהסכם שסיכמנו עליו ולכן אני חוזר ואומר, ואמרתי את זה קודם - גם מחר יש כללים, נשים וילדים זה המתווה שסוכם ובו צריך לעמוד.

לגביי השאלה על מזכיר המדינה האמריקאי שהיה פה בביקור, גם הרמטכ"ל פגש אותו במפגש שנערך עם רה"מ וחברי הקבינט. הרמטכ"ל הציג בפניו את מה שקרה עד עכשיו במלחמה ואת הכיוונים שלנו לשלבים הבאים במלחמה. אנחנו בצבא משוחחים באופן קבוע עם הרמטכ"ל האמריקאי, מפקד פיקוד המרכז האמריקאי, ואנחנו יחד איתם מסתכלים ברמה האזורית על האזור ועל הפעולות טרור שמתרחשות באזור הזה וגם על שלבי המלחמה שלנו בעזה.

אני חוזר ואומר - בכוונה אומר חטופות וחטופים, יש הסכם. עד שההסכם לא נגמר וסגור עד שהוא מתממש הוא לא קורה. 

אתמול שבו 12 אזרחים ישראלים, שהיו ברשימה שלנו, והסיכום בהסכם הוא ל-10 ובכל זאת אנחנו מתעקשים לקבל את המקסימום שאפשר. כך היה כל יום וכך יהיה גם היום.

ש: למה צה"ל לא מסכל את סיכול המוצבים בצפון?

ת: אני לא מכיר את המידע שאתה מציג עכשיו ואתייחס רק למה שאני יודע. אני יכול להגיד לך דבר אחד - הייתי בפיקוד הצפון השבוע עם הרמטכ"ל, הציגו לו את תמונת המצב, הוא שוחח עם כל מפקדי האוגדות ומפקד הפיקוד עשה הערכת מצב. הוא הסתכל על המצב הנוכחי ולשלבים קדימה, מעבר לשיחה עם ראשי הרשויות. תמונת המצב היא שאנחנו ערוכים במוכנות מאוד גבוהה בצפון, ואנחנו מוכנים לתקוף ולסכל כל פעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל בכל הגבולות וגם בגבול הצפוני.