מערכת את"צ

דברי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב ושבוע טוב,

לאורך כל החג וגם עכשיו, לוחמינו ממשיכים לפעול בלבנון.

לוחמי אוגדה 98 ואוגדה 36 מתמרנים בשטח הסבוך והבנוי, מאתרים וממשיכים להשמיד אמצעי לחימה ותשתיות של חיזבאללה בכפרים, אותם כפרים מהם חיזבאללה תכנן לצאת להתקפה על יישובי הצפון ביום פקודה. עד כה, כוחותינו השמידו יותר מאלפיים מטרות של חיזבאללה, בהן מבנים צבאיים, אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של הארגון.

הלוחמים אוספים אמצעי לחימה ומודיעין רב על חיזבאללה. בתיעוד הנראה כאן, כוחותינו פשטו על מתחם פיקוד תת-קרקעי של חיזבאללה, והשמידו אותו. הכוחות נכנסו למנהרה באורך כמאתיים חמישים מטרים, הנמצאת כ-300 מטר מהגבול ואינה חוצה לשטח ישראל. כפי שניתן לראות כאן, הכוחות מצאו בתוואי מטבחון וחדרים המאפשרים שהייה ממושכת עבור המחבלים של חיזבאללה מתחת לאדמה, הם מצאו תיקי לחימה ואמצעי לחימה של כוחות 'רדואן' מוכנים להתקפה, הם מצאו חדרי פיקוד, מזון טרי ותשתיות חשמל וקשר. מתחמים אלה היו עתידים לשמש את מחבלי חיזבאללה בהתקפה על יישובי הגליל. המנהרה הזו לא חצתה לשטחנו, ואתמול השמדנו אותה.

ארגון הטרור חיזבאללה השקיע מאמצים ומשאבים רבים למקם את אמצעי הלחימה שלו מתחת לפני הקרקע, ובתוך מבנים אזרחיים בכפרים הסמוכים לגבול. כעת אנחנו פועלים בנחישות להשמיד אותם, בכדי לאפשר את חזרתם של תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

אנחנו דוחקים את חיזבאללה צפונה. חלק מהמחבלים ברחו, וחלקם מוכרעים בקרבות פנים מול פנים עם הלוחמים שלנו. מתחילת התמרון הכוחות חיסלו מהקרקע ומהאוויר כ-440 מחבלים, מתוכם 30 מפקדים בדרגות שונות.

ללחימה מחיר כבד. מתחילת הלחימה בדרום לבנון, בישרנו בערב החג על נפילתם של תשעה לוחמי צה"ל בהיתקלויות שונות עם מחבלים. אתמול עדכנו על שני לוחמי צה"ל נוספים שנהרגו כתוצאה מפיצוץ כלי טיס בלתי מאויש שהגיע מעיראק. באותו אירוע נפצעו עוד 24 חיילים, 21 מהם באורח קל. אנחנו מתחקרים את האירוע. לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות, הקריבו את היקר מכל, היקר מכל, למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות בשעות קשות האלה ונמשיך ללוות אותן, אחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים.

הפעולה הקרקעית מלווה בעשרות תקיפות של מטוסי חיל האוויר, הממשיכים לתקוף, גם עכשיו בכל רחבי לבנון, גם בדרום לבנון וגם בביירות. שלשום תקפנו את מפקדת המודיעין הראשית של חיזבאללה בלב הדאחייה, ואנחנו עדיין בודקים את תוצאות התקיפה ונעדכן בהמשך. הפגיעה הקשה בארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, פרויקט הדגל של שלטון הטרור האיראני נמשכת. שדרת הפיקוד שלו נפגעה קשות ופגענו ביכולות האסטרטגיות שלו. זה מכאיב להנהגת איראן.

אותה הנהגה שביצעה מעשה חמור כשתקפה את מדינת ישראל ושיגרה טילים משטחה לעבר מרחבים אזרחיים במרכז ובדרום הארץ. כתוצאה מיכולות ההגנה שלנו וההתנהגות האחראית של הציבור אין נפגעים בנפש. היו מספר פגיעות במרכז הארץ באזורים אזרחיים, הו גם פגיעות בבסיס חיל האוויר בנבטים ותל-נוף, פגיעות אלו לא פגעו במטוסים ולא פגעו בכשירות חיל האוויר, בסיסי חיל האוויר, גם נבטים ותל-נוף, מתפקדים באופן מלא. מיד לאחר המתקפה מטוסי חיל האוויר המשיכו לתקוף במזרח התיכון ותוקפים גם ברגעים אלה.

האופן בו נגיב למתקפה הנפשעת יהיה באופן, במקום ובזמן שנחליט בהתאם להנחיית הדרג המדיני.

בעזה, אישרנו כי לפני שלושה חודשים, בתקיפה של צה"ל ושב"כ, חיסלנו את המחבל רוחי מושתהא, מושתהא מבכירי הנהגת חמאס ברצועת עזה היה יד ימינו של מנהיג החמאס ואדריכל הטבח הרצחני, יחיא סינוואר. מושתהא היה בין הבודדים שהכיר את תוכנית הטבח. יחד איתו חוסלו מחבלים נוספים בשלטון חמאס. חמאס ניסה להסתיר במשך חודשים את דבר מותם, וזאת על מנת למנוע פגיעה מוראלית ותפקודית בארגון. כך חמאס נהג גם בחיסולים אחרים. בנוסף, כוחות צה"ל ממשיכים בפעולה קרקעית במספר מרחבים בעזה, גם בלילה, בהם גם מסדרון נצרים ובמרחב רפיח.

ביהודה ושומרון, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, ביום חמישי חיסלנו את ראש תשתית חמאס בטולכרם ואיתו למעלה מ-14 מחבלים נוספים שחמאס הודיע היום על השתייכותם לארגון. הם תכננו לבצע פיגוע בהשראת השבעה באוקטובר בטווח הזמן המיידי, וחיסולם הוא הסרת איום לעורף ישראל.

בתום הערכת מצב שקיימנו היום, הוחלט על עדכון ההנחיות לעורף, כך שיתאפשרו התקהלויות של עד 2,000 איש מאזור הכרמל דרומה. כמו כן, יתקיימו לימודים ועבודה על פי ההנחיות שינתנו בפיקוד העורף. אני מבקש להסתכל על ההנחיות, יש פה עדכון, תסתכלו באתרים.

השבוע נציין שנה למלחמה ולשבעה באוקטובר. אנחנו ערוכים בכוחות מתוגברים, בהנחה ולקראת יום הציון ינסו להוציא פיגועים לעורף. אנחנו מקיימית הערכת מצב שוטפת עם גופי הביטחון הנוספים, והכוחות פרוסים וערוכים במוכנות גבוהה מאוד.

365 ימים מאז השבעה באוקטובר. 365 ימים בהם צה"ל נלחם בעוצמה בעזה, בלבנון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות. לוחמי צה"ל ומפקדיו בסדיר, בקבע ובמילואים מביאים ברוח הלחימה וההתמדה שלהם להישגים חשובים. לנגד עיננו, כל הזמן, כל הזמן - החטופות והחטופים שלנו שעדיין מוחזקים בעזה ואנחנו צריכים להשיב אותם הביתה בדחיפות, התושבים שלנו שעדין מפונים מבתיהם, המשפחות השכולות והפצועים שלנו, הפצועים בגוף ובנפש, המשלמים את מחירה הכבד של המלחמה. במלוא שנה, אנחנו מחויבים להמשיך ולהילחם עבורם. אנחנו לא שוכחים לרגע וזוכרים אותם כל הזמן.

שאלות ותשובות:

ש: מה צפוי לאזרחים בימים הקרובים, האם ישראל תגיב באיראן, והאם צפוי שינוי בהערכות בעורף?

ת: המתקפה הייתה על מדינת ישראל וגם כוונה נגד מרחבים אזרחיים בהם נמצאים אזרחים במדינת ישראל. אנחנו נגיב, כמו שאמרתי, באופן במקום ובזמן שנחליט בהתאם להנחיית הדרג המדיני. אנחנו נעדכן את הציבור ואת העורף בהנחיות באופן מידי כשדברים יקרו. כשיקרו אנחנו נעדכן. כשיקרה אנחנו נעדכן.

 

ש: בכיר בצה"ל צוטט היום כאומר שישראל נערכת לתגובה משמעותית באיראן, מה זה אומר משמעותית?

ת: אני לא אפרט מה זה אומר משמעותית. אנחנו צריכים להגיב במעשים, לא במילים. כמו שאמרתי, באופן, במקום ובזמן שאנחנו נחליט.