מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,

הערב אנחנו מציינים חודשיים לתחילתה של המלחמה ומדליקים נר ראשון של חנוכה. את הנר הראשון הדליקו לוחמי צה"ל ברצועת עזה ובכל גבולותיה של המדינה, ימי החנוכה הם סמל לגבורה וניצחון של עמינו.

הימים שחלפו מאירים עוד ועוד אור על גבורתם של אזרחים, של לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, ושל אנשי כוחות הביטחון. נשים וגברים מכל חלקי החברה הישראלית, כל אחד ואחת בדרכו. חטופות וחוטפים שחוו וחווים את התופת, נאבקו במחבלים שחטפו אותם, ומגלים תעצומות נפש אדירות. אזרחים וחיילים שהסתערו לעבר מחבלים להציל חיים. אנשי המילואים שעזבו את הכול - משפחה, עבודה, לימודים, עזבו והתייצבו להגן על הבית.

הלוחמים שלנו, שנלחמים עכשיו, נלחמים בגבורה ובאומץ לב, כאשר המפקדים שלהם עומדים בראשם. איבדנו בלחימה הזאת מטובי בנינו, מחיר המלחמה כבד. כל אחת ואחד מהם הוא גיבור ישראל, הם שילמו בחייהם למען החיים שלנו כאן בביטחון. מעט מן האור שלהם דוחה הרבה מן החושך.

גם בשעה זו, כוחות צה"ל מעמיקים את הלחימה במרכזי הכובד של חמאס בדרום הרצועה ובצפונה. אנו נמצאים בעיצומה של לחימה עיקשת לאורך כל הרצועה. אנחנו מתקדמים בשלבי הלחימה, מחסלים מחבלים, בהם מפקדים בכירים שמתחבאים במנהרות מתחת לאדמה וגם משמידים תשתיות טרור.

לוחמי צה"ל ושירות הביטחון הכללי עצרו ותחקרו מאות חשודים בפעילות טרור, רבים מהם גם ביממה האחרונה מסגירים את עצמם לידינו. המודיעין שלנו שעולה בחקירות משמש אותנו להמשך הלחימה, אנחנו נחושים לפרק את חמאס, אך הדרך עוד ארוכה.

אני חוזר לפה, היום התלוויתי במרחב חאן יונס למפקד אוגדה 98 - נכנסנו יחד לשטח, הוא תדרך את אחד מהמח"טים, ראיתי אנשי מילואים נחושים, ראיתי אותם נלחמים, ראיתי אותם מטהרים את השטח, הורגים מחבלים, מחפשים מנהרות. מספרים שהמחבלים מתחבאים במנהרות כמו פחדנים, וממתינים להם שיצאו להרוג אותם. הם מפוצצים את המנהרות, מטהרים את המרחב וכמובן מחפשים כל קצה חוט לחטופות וחטופים.

בצפון, תקפנו היום באמצעות מטוסי קרב שורת מטרות טרור, בהן תשתית טרור, מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה, והרגנו מחבלים שלו. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור טיל נ"ט משטח לבנון, אשר כתוצאה מפגיעתו נהרג אזרח ישראלי. אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. אנחנו במוכנות גבוהה מאוד בצפון ונגיב באופן חמור לכל אירוע טרור כנגד ישראל. 

נר ראשון, ליבנו ומחשבותינו עם 138 החטופים והחטופות שעדיין מוחזקים בעזה. יחד איתם, כל הנופלים שבגבורתם ובעוז רוחם הם מאירים לנו את המטרה שלשמה אנחנו נלחמים - להשיב את החטופים הביתה ולהבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל.

הערב, הודענו על 2 לוחמי מילואים שנפלו בקרבות, גל מאיר איזנקוט ויונתן דוד דיטש - אוהבי הארץ ומגיניה. גל נפל בקרבות בג'באליה ויונתן במרחב חאן יונס. בשם הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל כולם, אני מוסר את תנחומיי למשפחות, לכל משפחות חללי צה"ל כולן, גיבורי ישראל.

בנימה אישית, אני רוצה להתייחס לגל איזנקוט ז"ל. באחד מתפקידיי, הייתי עוזרו של גדי איזנקוט כאשר היה רמטכ"ל, הכרתי את גל באופן אישי, גל היה מלח הארץ, הוא התגייס לשייטת 13 ומשם עבר למגלן, הוא המשיך בחייו כגבר צעיר, הלך ללימודים והתנדב למילואים. הוא היה נחוש להילחם במחבלים במלחמה הזאת, יחד עם חבריו הלוחמים. גל הוא מלח הארץ, יהי זכרונו לברכה.

כל אחד מחללי המלחמה הוא עולם ומלואו. אני מחבק את משפחת איזנקוט, ואת כל משפחות הנופלים.

שאלות:

ש: ראינו תמונות של שבויים רבים, של מחבלי חמאס, שכוחות צה"ל עצרו בתמרון הקרקעי. האם צה"ל מזהה בשטח בירידה במוטיבציה של אותם מחבלים להילחם מול כוחות צה"ל?

ת: ג'באליה ושג'אעיה הם מרכזי כובד, אלו גם מחנות פליטים של מחבלים, ואנחנו נלחמים בהם. הם מתחבאים מתחת לאדמה ויוצאים החוצה ואנחנו נלחמים. חלק מהלחימה הזאת גם מי שנשאר במרחב הזה, הולך ויוצא החוצה, חלקו מפירים, חלקו גם מהבתים. אנחנו חוקרים ובודקים מי מקושר לחמאס ומי לא, עוצרים את כולם ומתחקרים אותם. נמשיך לפרק את כל אחד מהמוקדים האלה, עד שנסיים בג'באליה, בשג'אעיה ובמרחב חאן יונס, ובכל מקום שנפעל נמשיך באותו אופן.

ש: אנחנו רואים עליית מדרגה נוספת של חיזבאללה שהורג היום חקלאי ישראלי. האם היעדר תגובה חזקה לא מעודדת את חיזבאללה להמשיך לפגוע בישראלים?

ת: חשוב שאזרחי מדינת ישראל ידעו - אנחנו תוקפים בלבנון באופן חמור ביותר, ותגובה קשה. כל אירוע בו חיזבאללה מגיב - נתקפות מספר רב של מטרות, נהרגים מחבלים כמו שהיה היום. אנחנו נמשיך לפעול כנגד כל סיכון ואיום לעבר שטח מדינת ישראל, ובוודאי בצפון. כל תגובה של חיזבאללה כזאת תיענה בתגובה חמורה מאוד.

תודה רבה וערב טוב, חג חנוכה שמח.