מערכת אצ"צ

דברי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

שבת שלום,

אנחנו מעדכנים הערב כי גופותיהם של החטופים הישראלים יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה ושני לוק חולצו במהלך הלילה במבצע משותף של צה"ל ושב"כ. יצחק, שני ועמית היו במסיבת הנובה וברחו משם לאזור עיקול מפלסים. שם לפי המידע מאומת שיש ברשותנו נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, וגופותיהם נלקחו לתוך רצועת עזה.

גופות החטופים חולצו מתוך רצועת עזה, בפעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ בהן גם יחידות מיוחדות של שני הארגונים שפועלות כתף אל כתף, זה משך זמן רב כבר. זאת על בסיס הכוונה מודיעינית של אגף המודיעין ומפקדת השבויים והנעדרים שהתבססה גם על חקירות רבות שביצע השב"כ.


הכוחות פועלים במקצועיות ובנחישות, בסביבת לחימה מורכבת תוך סיכון, להבאתם של חטופים שנרצחו חזרה לקבורת ישראל. הגופות שחולצו הועברו להמשך הליך זיהוי על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית. לאחר השלמת ההליך, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחות.

צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו.

אני קורא לציבור – אנא הימנעו מהפצת שמועות ושמרו על ביטחון כוחותינו. שמרו על בטחון כוחותינו. הישמעו להודעות דובר צה"ל והגופים הרשמיים בלבד. אנחנו נעדכן בכל מידע שניתן, בשקיפות, קודם כל את המשפחות ואז את הציבור דרך התקשורת.


הלחימה העצימה בכל חלקי הרצועה נמשכת, והמשימה העליונה להשיב את החטופות והחטופים עומדת לנגד עיניו של כל מפקד ולוחם הנמצאים בשטח. אנחנו משקיעים מאמצים מודיעיניים ומבצעיים רבים, שכוללים לחימה במקומות מורכבים, תוך סיכון, כולל בשעה זו.

נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לייצר את התנאים - לייצר את התנאים - להשיב הביתה את החטופות והחטופים מהר ככל שניתן.

שאלות ותשובות:

ש: האם אנחנו יודעים אם הם נרצחו בשבעה באוקטובר או אחר כך? נדמה לי שהתייחסת רק לחלק מהחטופים.
ושאלה שנייה, האם הייתה התנגדות? כלומר האם היו מחבלים ששמרו על המקום שבו נמצאו הגופות?

ת: אני מציין את זה ושוב אני אומר, עמית, יצחק ושני זכרונם לברכה נמלטו ממסיבת הנובה. הם חגגו את החיים במסיבת הנובה והם נמלטו שהגיעו לשם מחבלים רצחניים. הם הגיעו לעיקול מפלסים ועל פי המידע המאומת והאמין שברשותנו הם נרצחו באכזריות על ידי מחבלים והגופות שלהם נלקחו לתוך רצועת עזה. באשר לפעילות המבצעית, אני לא ארחיב. בשעה הזו, אני לא ארחיב, אני שומר על ביטחון כוחותינו וכך אנחנו נמשיך לעשות.