מערכת את"צ

דברי דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

ערב טוב,

כפי שעדכנתי בתחילת השבוע, נמשיך לעדכן אתכם כאן מידי כמה ימים אודות המצב – גם כשאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.


במהלך השבוע האחרון שיפרנו והעלנו את המוכנות וההיערכות שלנו. אנחנו ממשיכים במאמצי האיסוף והתקיפה בשמי לבנון, ובכלל הזירות - כל הזמן.  

אנחנו ערוכים במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה, ונפעל בהתאם להנחיות הדרג המדיני. חיל האוויר, פיקוד הצפון, אגף המודיעין, אגף המבצעים ופיקוד העורף, כולם - כולם פועלים מסביב לשעון בהגנה ובהתקפה.

לקראת סוף השבוע, אנחנו מקיימים הערכת מצב. בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. אם יהיה שינוי נעדכן באופן מיידי, אנחנו נמצאים עם היד על הדופק כל הזמן. הדריכות והערנות של הציבור חשובים, ותמשיכו לעקוב אחר ההנחיות בפלטפורמות הרשמיות של דובר צה"ל ופיקוד העורף.

בפיקוד המרכז, כוחות צה"ל עצרו בשבוע האחרון כ-50 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. הגברנו את פעילות הסיכול שלנו במרחב, בדגש על איום המטענים. במבצע משותף של צה"ל ושב"כ בבקעת הירדן, הכוחות חיסלו פעיל טרור מרכזי בחילופי אש, וארבעה נוספים בתקיפה מהאוויר. בנוסף הכוחות מצאו מטענים והחרימו אמצעי לחימה רבים.

כוחות צה"ל ממשיכים להילחם בעזה – מתמרנים ברפיח, חאן יונס, מרכז הרצועה ותוקפים בכל מקום. עד כה חיסלנו למעלה משבעה עשר אלף מחבלים.

כחלק מההישגים המשמעותיים בשטח, בשבוע האחרון השמדנו כחמישים תוואים תת קרקעיים במרחב ציר פילדלפי.

אנחנו ממוקדים באיתור, נטרול והשמדה של התשתיות התת קרקעיות במרחב. לא כולן מנהרות פעילות, חלקן ישנות מאוד שטופלו כבר בעבר, ובכל זאת אנחנו מנטרלים את כולן בנחישות. הרמטכ"ל הגיע אתמול לרפיח, על מנת לאשר את התוכניות בשטח ולהכין את כלל האפשרויות והאופציות לפעולה במרחב בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

הלחימה המשמעותית והישגיה הגבוהים פוגעים ביכולת של חמאס להרים את ראשו ולהשתקם, ואנחנו נחושים להתמיד בכך.

בימים האחרונים ארגון הטרור חמאס הפיץ הודעות מניפולטיביות ושקריות אודות החטופים, כחלק זאת ממאמציו להפיץ טרור פסיכולוגי בכדי לזרוע פחד ואימה בקרב הציבור.
מטרת המלחמה להשבת 115 החטופות והחטופים עומדת לנגד עינינו כל הזמן. אנחנו פועלים עם כלל ארגוני הביטחון, גם בשעה זו, בכל המאמצים, על מנת לייצר את התנאים להשבתם מוקדם ככל הניתן.

 

שאלות ותשובות:

ש: הבוקר בניו יורק טיימס גורמים אמריקנים מספרים שלדעתם צה"ל הגיע למיצוי היכולת והביצוע שלו. ג'ון קרבי דובר המועצה הצטרף לדברים שאותם גורמים אמרו, מה צה"ל אומר לגבי ההערות האלה - האם הגעתם למיצוי הלחימה בעזה?

ת: ההישגים שלנו מול חמאס מאוד משמעותיים. אנחנו נמשיך לפרק את חמאס, זאת המשימה שלנו. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים להביא לתנאים להשבת החטופים הביתה. אלה מטרות המלחמה שנקבעו ע"י הדרג המדיני, ואנחנו נממש אותם.

ש: עתידה להתקיים הערב הופעה בפארק הירקון, האם זה בטוח להיות שם עשרות אלפי אנשים למקרה שתהיה שם תקיפה מחיזבאללה או מאיראן?

ת: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, זה נכון גם לגבי ההופעות הערב. אנחנו עובדים ומתואמים עם פיקוד העורף, יחד עם הרשויות המקומיות ואנחנו נעדכן אם יהיה שינוי באופן מיידי - גם את הרשויות, וגם את הציבור. צריך לגלות עירנות, הערב כמו שאמרתי ההנחיות כהוויתן אין שינוי במדיניות.

ש: חמאס דיווח על 2 חטופות שנפצעו במצב קשה, מה אתם יודעים על מצבן?

ת: כל מידע שיש לנו, אנחנו קודם כל מעדכנים את המשפחות ולאחר מכן את הציבור. בנוגע לדיווח הזה אנחנו לא יודעים לאשש או להפריח אותו, והדיווח הזה ממשיך להיות כחלק מאותו טרור פסיכולוגי שחמאס מקיים, כנגד המשפחות, וכנגד הציבור.

ש: הרמטכ"ל אומר שניתן לסגת מציר פילדלפי ולחזור אם צריך, יש ספק שזה צינור החמצן של חמאס, ואיך ימנע צה"ל התעצמות מחמאס, מה עמדת הרמטכ"ל בנושא?

ת: אנחנו פועלים, קודם כל עכשיו, כדי להשמיד את התשתיות במרחב. אנחנו ממשיכים לפרק את חמאס, זה חלק מהעניין הזה. לגבי השאלה הזו, אתמול הרמטכ"ל ירד לשטח על מנת לראות את כל התוכניות ולאשר את כל החלופות. התפקיד שלנו זה להכיל את כל החלופות, לקבל את ההנחיה מהדרג המדיני ולממש אותה.

ש: מדברים כל הזמן על אי שינוי בהנחיות, מדוע לא מציינים מראש לציבור את זמני ההגעה למרחבים המוגנים מאיומים שעלולים להגיע מלבנון או מאיראן?

ת: זמני ההגעה למרחבים המוגנים נכונים בכל הארץ לפי המרחבים, הם נמצאים באתר פקע"ר והכול כתוב שם. עדכנו פה לפני שבוע, אני עדכנתי והמסבירים מציגים באולפנים את המערכת מסר אישי, שבנוסף למאמץ הזה שמתקיים בהתרעה לציבור, יופיע על צגי הטלפון גם כשהם על שקט.

ש: האם במערכת הביטחון ובצה"ל מזהים הסלמה ועלייה פיגועים באזור הבקעה וביהודה ושומרון, וכיצד נערכים לכך?

ת: אנחנו במאמץ נרחב כבר תקופה ארוכה כנגד הטרור ביהודה ושומרון, פועלים לילה לילה, מסכלים ועוצרים, ואנחנו נמשיך לקיים את המאמץ הזה. זה התפקיד שלנו - לסכל את הטרור ביהודה ושומרון.