מערכת את"צ

ערב טוב,

הרמטכ"ל קיים היום הערכת מצב בגבול הצפון ואישר תוכניות להמשך המלחמה. הוא הדגיש כי הכוחות נמצאים במוכנות גבוהה מאוד להתרחבות המלחמה בצפון. המשימה הראשונה שלנו - להחזיר את התושבים בצפון בביטחון ובתחושת ביטחון, וזה יקח זמן.

בדרום, כוחותינו נלחמים במספר מוקדים מרכזים בעזה. אחד באזור הנקרא אל בורג' במחנות המרכז, שם אנחנו ביום השלישי להתקפה, פוגעים במחבלים רבים ומחסלים תשתיות טרור.

השני זה בחאן יונס בדרום הרצועה, מוקד טרור מרכזי של חמאס. שם אנחנו הרחבנו את הפעולה, הוספנו היום חטיבה נוספת למרחב הזה ואנחנו ממשיכים לפעול שם בשיטות לחימה חדשות מעל האדמה ומתחתיה, חושפים תשתיות טרור והורגים מחבלים.

אנחנו בשלבי סיום להתקפה באזור אל בורג' שבצפון הרצועה, שם הרגנו מחבלים רבים ביממה האחרונה. התחלנו במאמץ נוסף בח'ירבת אחזעה, שנמצאת בסמוך לגבול שטח ישראל, ממנה יצאו לטבח הרצחני בשבעה באוקטובר בקיבוץ ניר עוז – אנחנו פועלים שם בנחישות.

השלמנו את השמדת התשתית התת-קרקעית במרחב בבית החולים רנתיסי, אותה איתרנו וחשפנו לפני מספר שבועות. בחודש האחרון, כוחות צה"ל חקרו את מרחב בית החולים תוך כדי לחימה, והייתה שם לא מעט לחימה, ונהרגו שם מחבלים, ונפגעו שם גם כוחותינו. המרחב הזה חשוב מאוד לחמאס.

איתרנו שם תשתית תת-קרקעית שאורכה מספר קילומטרים. התשתית חיברה בין איתורים שונים ברצועה, הכוחות חשפו שלושה פירים במרחב בית החולים כאשר אחד מהם יוצא מתוך בית ספר.

התוואי כלל דלתות הדף, חדרי ניהול לחימה, חדרי שהייה בעת חירום, אמצעי לחימה רבים שהיו מתחת לאדמה, ועוד חומרים מודיעיניים שלקחנו - ואנחנו משתמשים בהם לחשיפת תשתיות טרור נוספות. התשתית הושמדה בתחילת השבוע ביסודיות. זה לוקח זמן וצריך לעשות את זה בנחישות, וזה אחד היכולות המרכזיות של חמאס, תשתיות תת-הקרקע לטובת פעילות הטרור.

שאלות תשובות

ש: פרסמנו הערב תמונה עדכנית של מוחמד דף. האם יש התקדמות במצוד אחריו אחרי סינוואר מאז ההצהרות לפני יותר משבועיים שאנחנו סוגרים עליו?

ת: אני לא רוצה להתייחס למוחמד דף, אנחנו צריכים למצוא אותו ולהרוג אותו. כמה זמן שזה ייקח - זה משימה שצריך לבצע אותה. אנחנו בפעילות המבצעית שלנו בעזה איתרנו הרבה מאוד חומר מודיעיני בעיקר במנהרות מתחת לקרקע. יש שם לא מעט חדרים, ממש חדרים עם מצלמות אבטחה וכונננים, ונכנסנו ללא מעט חדרים כאלה.

במרחב צפון הרצועה לקחנו את הכוננים ופירקנו אותם פה בשב"כ ובאמ"ן, ואנחנו לוקחים אל החומרים האלה, מפיקים מהם מודיעין, כל מיני סוגים של מודיעין וכל מיני תוצרים מודיעינים, שבעזרתם אנחנו מקווים להגיע לתוצאות גבוהות יותר בהמשך הלחימה אל מול החמאס.

ש: בהמשך למה שאמרת, הרמטכ"ל אישר היום תוכניות בפצ"ן. האם אנחנו צפויים לראות בקרוב תגובת נגד חזקה בלבנון שטרם ראינו ומתי תודבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם?

ת: אנחנו בצפון מנהלים לחימה מאז תחילת המלחמה. יש שם תגובה לחיזבאללה ולפעילות הטרור של חיזבאללה בשני הגיונות מרכזיים - כל פעולת טרור שיוצאת לשטחינו מסוכלת. נהרגו שם לממעלה מ-150 מחבלים, מתוכם 129, אם אני לא טועה, מחבלים של חיזבאללה, וחיזבאללה משלם מחיר כבד על הפעילות הזאת, וישלם מחיר כבד יותר אם הוא ימשיך לעשות את זה.

אנחנו נחושים מאוד לתקוף שם. כל חולייה שמנסה לחדור לשטח הארץ ולירות לכיווננו. מעבר לזה, אנחנו תוקפים את כל התשתיות שחיזבאללה בנה סמוך לגבול. בסופו של יום יש לנו משימה שתיקח זמן על מנת לייצר את הביטחון לתושבי הצפון לחזור, וזה על ידי הרחקת חיזבאללה מקו הגבול, על מנת שהתושבים ירגישו ביטחון ויהיה להם ביטחון שהם יחזרו לחיות בצפון - וזה יקח זמן.