מערכת את"צ

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

בוקר טוב,
לפני כשעה החלנו לתקוף מטרות טרור בלבנון, זאת בעקבות זיהויים להערכות חיזבאללה לבצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת באשר למצב בעורף, ונמצאים כל הזמן עם היד על הדופק, במידה ויידרש נעדכן בכל שינוי באופן מיידי אל מול צעדי הזהירות הנדרשים. התקיפות יימשכו בזמן הקרוב. לפני זמן קצר הקלטתי מסר ברור לכל תושבי הכפרים בלבנון. אני רוצה להקרין אותו כאן.

בשעות האחרונות אנחנו מזהים הערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. בזמן הקרוב, אנחנו נתקוף מטרות טרור במרחב לבנון, להסרת האיום. זאת דרום לבנון. לאורך כשמונים קילומטר של הגבול, ישנם עשרות כפרים לבנונים. למעלה מעשרים שנה חיזבאללה פרס אמצעי לחימה בתוך בתים וחימש אותם. ובכך חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב לחימה.

כך נראה כפר בדרום לבנון. חיזבאללה מאחסן טילי שיוט, רקטות, משגרים וכלי טיס בלתי מאוישים בתוך בתים אזרחיים, בחסות האוכלוסייה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר. אנחנו עוקבים אחר הפעולות האלה, מאתרים את אמצעי הלחימה ומשמידים אותם בתקיפות מדויקות.

אני רוצה להראות לכם דוגמה לכך - זאת תקיפה שבוצעה לפני מספר שבועות. כעת אנחנו חושפים את השיטה - את השיטה - של מחבלי חיזבאללה, אשר מסתירים טיל שיוט בבית אזרחי לגמרי, בו הם מייצרים פתח מיוחד, ייעודי, לשיגור הטיל ממנו הם מבצעים שיגור של הטיל לעבר שטח מדינת ישראל. כאן ניתן לראות כיצד זהינו את המחבלים פותחים את הפתח היעודי במבנה וחושפים את הטיל. אנחנו זימנו זאת מהאוויר ובהתאם לכך ביצענו תקיפה ממוקדת, חיסלנו את המחבלים ומשם תקפנו באופן מדויק את המבנה ואת הטיל, רגע לפני שהוא שוגר.

לכל תושבי הכפרים בלבנון, בזמן הקרוב אנחנו נתקוף מטרות טרור בלבנון. אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, אנחנו קוראים לכם להתרחק מהם מיד. אני חוזר על זה - אנחנו קוראים לכם להתרחק מהם מיד, זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם - ואת משפחותיכם. בשמונה באוקטובר ארגון הטרור חיזבאללה החליט להצטרף למלחמה לצד חמאס-דאעש. בפעולות שחיזבאללה עשה ועוד עלול לעשות, הוא גורר את לבנון והאזור כולו להסלמה רחבה, וחסן נסראללה הוא האחראי לכך.

מזה אחד עשר חודשים אנחנו תוקפים את חיזבאללה בעוצמה, אנחנו תוקפים על פי תוכנית סדורה ובאופן שיטתי, לגריעת יכולותיו הצבאיות של הארגון ולהרחקת חיזבאללה מקו הגבול. אנחנו נלחמים בנחישות להשגת כל מטרות המלחמה. בעזה לפירוק החמאס והשבת כל החטופים, ובצפון ליצירת הביטחון להשבת התושבים לבתיהם. צה"ל פועל וימשיך לפעול להגנה על אזרחי מדינת ישראל, בכל מקום בו יידרש.

הסבר על טיל השיוט

הדברים שאמרתי כאן מופצים כעת בשפה הערבית בכל הרשתות והפלטפורמות בלבנון. כבכל הצהרה, אני משודר עכשיו בשידור חי בכל הרשתות הערביות במזרח התיכון, בדגש על מדינת לבנון. אני חוזר ומזהיר את תושבי הכפרים בלבנון - התרחקו מאמצעי הלחימה של חיזבאללה המאוחסנים בבתיכם או סמוך אליהם. תתרחקו מהם מיד! לשם הגנתכם ולשם הגנת משפחותיכם. חיזבאללה מסכן אתכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם!

אזרחי ישראל, ייתכן וארגון טרור חיזבאללה ינסה להפיץ בשעות הקרובות שמועות וטרור פסיכולוגי. אבקש מכם לא להפיץ שמועות וידיעות לא מאומתות, ולהיצמד לדיווחים של גורמים רשמיים בלבד. צה"ל עושה ויעשה כל מה שיידרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נלחמים להשגת מטרות המלחמה כולן. בעזה אנחנו ממשיכים להילחם לפירוק הזרוע הצבאית של החמאס. אנחנו לרגע - לרגע - לא שוכחים את החטופות והחטופים שלנו, ועושים את כל המאמצים בכדי להשיב אותם הביתה. ובצפון – משימה אחת ברורה - השבת התושבים לבתיהם בביטחון.

שאלות ותשובות:

ש: בהמשך לגל התקיפות ולהיערכות להרחבת הירי, מה הציפייה מההורים והתלמידים באזורי הירי בימים הקרובים?

ת: אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת כמו שעשינו אתמול ושלשום ועדכנו לגבי המצב המיוחד בחיפה ואתמול בבוקר החלטנו לא לקיים את הלימודים בחיפה וצפונה מכך, כך אנחנו עושים בצורה אחראית וזהירה. אנחנו נעקוב במהלך היום נעשה הערכת מצב ואנחנו מתחייבים עם היד על הדופק לעדכן את הציבור בכל שינוי באופן מיידי בכל הפלטפורמות של פיקוד העורף ואני אהיה כאן ואעלה ואעדכן את הציבור.

ש: האם שלילת יכולות הטילים המדויקים על הפרק, או שזה יהיה שלב אחר במערכה?

ת: יש לנו תוכניות סדורות שיטתיות בטיפול באיומים של חיזבאללה. אנחנו צריכים להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם, זה אומר לטפל בכוח רדואן שנערך סמוך לגבול הוכחנו את זהבתקיפה של עקיל ומפקדי כוח רדואן הוכחנו את זה לאורך 11 חודשים בנחישות בחיסול מחבלי רדואן סמוך לדרום לבנון ואנחנו נמשיך באופן שיטתי לעשות את זה לצד הדבר הזה הביטחון הביטוי שלו זה הסרת האיומים הרקטות הטילים ואנחנו ערוכים לעשות את זה ומה שאנחנו נעשה גם ביממה הזו הוא חלק מאותה משימה של גריעת יכולות חיזבאללה שמאיימות על תושבי מדינת ישראל ותושבי הצפון.

ש: האם צה"ל שוקל וערוך לתמרון קרקעי בדרום לבנון? ואם כן האם תהיה הגבלה של עומק התמרון ומשך הזמן שלו?

ת: אנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

ש: האם התפיסה הביטחונית של צה״ל היא שכניסה קרקעית ללבנון היא בגדר חובה כדי להשיב את תושבי הצפון לבתיהם?

ת: יש לנו תוכניות סדורות, אנחנו הצגנו אותם לדרג המדיני ואני אומר את זה שוב אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להשיב את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם.

ש: מתי בפעם האחרונה הגיעה לצה"ל אינדיקציה שסינוואר בחיים?

ת: לנו יש משימה אחת ברורה להגיע לסינוואר. לגבי מה שעלה ביממה האחרונה באשר למצבו של סינוואר אני לא שולל את זה ולא מאשר את זה, יש לנו משימה אחת להגיע לסינוואר ואנחנו נגיע אליו.

ש: אחרי השיגורים אמש מעיראק, האם ישראל נערכת לגבות מחיר מהמיליציות בעירק כמו שהיה מול החותים בתימן?

ת: אנחנו מתחילת המלחמה פועלים מול כלל הזירות, נתקלנו מאיומים מסוריה, מעיראק, מתימן, מאיראן ופעלנו ונפעל על מנת להסיר איומים בכל מקום בו יידרש.

ש: האם צה"ל פגע ביכולת הרקטית של חיזבאללה לשגר טילים לעבר מרכז הארץ?

ת: אנחנו פועלים בתוכנית סדורה, לגרוע אמל״ח, להסיר איומים. גם התקיפות שלנו אתמול היו חלק מסיכול ירי שנועד לפגוע בתושבי הצפון ובאזורים נוספים. אנחנו נמשיך לעשות את זה על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל.

ש: מדוע בשבוע שעבר אחרי שתי המכות שהונחתו על חיזבאללה בצבא לא ערכו את גל התקיפות שעורכים היום?

ת: אנחנו תוקפים ומסירים איומים. אנחנו עושים את זה מתי נדרש בתוכנית סדורה וכך אנחנו נמשיך לפעול.

שיהיה לכולם בוקר טוב ויום טוב. אני כמו שאמרתי, אני אעלה לעדכן מתי שיידרש, מיד. יום טוב.