מערכת את"צ

צוהריים טובים ושבת שלום,

הבוקר הודענו רשמית על חיסולו של חסן נסראללה. ראש ארגון הטרור חיזבאללה בשלושים השנים האחרונות.

בתקיפה ממוקדת של חיל האוויר, אגף המודיעין ואגף המבצעים, אתמול בדאחייה שבביירות, חיסלנו אותו יחד עם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של הארגון, חיסלנו אותו במפקדה תת קרקעית מתחת לבניינים מגורים – ומשם ניהלו, תכננו, הובילו ופיקדו על הלחימה נגד מדינת ישראל.

נסראללה הוא האחראי לרצח וחטיפה של ישראלים ואזרחים מכל העולם, לאורך שנים. נסראללה היה מגדולי האויבים של מדינת ישראל בכל הזמנים. הוא היווה איום על אזרחי מדינת ישראל לאורך עשרות שנים, וחיסולו הופך את העולם למקום בטוח יותר.

זה עוד לא נגמר, יש לחיזבאללה עוד יכולות. גם ברגעים אלה טייסינו תוקפים תשתיות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון – בבקעא, בצור, בדאחייה בביירות. אלו יכולות אסטרטגיות שהארגון בנה במשך שנים, במימון ובניהוג איראן. כל מי שינסע לסייע לפעולות הטרור של חיזבאללה בלבנון מסכן את עצמו!

אנחנו קיימנו בשעות האחרונות הערכת מצב, וכעת אנו מודיעים על עדכון בהנחיות פיקוד העורף. שר הביטחון אישר שהחל מהיום חל איסור על התכנסויות העולות על 1,000 איש באזורים שונים במרכז.

אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות הנדרשים לשמור על ביטחונכם. המשיכו להקפיד על הנחיות פיקוד העורף. אנחנו נעדכן בכל שינוי באופן מידי, בפלטפורמות הרשמיות של פיקוד העורף, ואני אעדכן אתכם כאן.

יש ימים מאתגרים לפנינו. יש לנו עוד משימות להשלים – קודם כל להחזיר את החטופות והחטופים שלנו, שמוחזקים באכזריות על ידי חמאס בעזה ולהחזיר את התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. יש לנו עוד עבודה, ואנחנו נחושים להשלים אותה.

שאלות ותשובות:

ש: האם צה"ל נערך לאפשרות של ירי ישיר מאיראן בעקבות החיסול?

ת: אנחנו לאורך המלחמה נתקלנו בירי גם מאיראן, גם מסוריה, גם מתימן, גם מעיראק. אנחנו במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה מסביב לשעון.

ש: באיזו רמה הנהגת ארגון חיזבאללה עדיין מתפקדת?

ת: ארגון חיזבאללה חווה טלטלה קשה. אנחנו חיסלנו את חאסן נסראללה שהוא מפקד הארגון והוא דמות מאוד מאוד ריכוזית. צריך לומר ולציין שיחד איתו, בשבועות האחרונים חיסלנו את שדרת הפיקוד של חיזבאללה.

ואנחנו ממשיכים גם בשעות אלה להקות, לחסל, להרוג את מפקדי ארגון חיזבאללה וכך נמשיך לעשות. גם בשעות האלו וגם בימים שיבואו – נמשיך להקות במפקדי ובכירי הארגון.

ש: האם ממליצים לשלוח מחר ילדים לבית הספר?

ת: כמו שאמרתי, קיימנו הערכת מצב ושר הביטחון אישר. אני רוצה לחדד את העניין הזה – אין התקהלויות של מעל ל-1,000 איש במרכז. יש מסבירים באולפנים, הם יחדדו את הדברים האלו.

המשמעות היא למשחקי כדורגל ומשחקים נוספים, התקהלויות רחבות שאנחנו לשם ביטחון התושבים נוקטים את צעדי הזהירות הנדרשים. בשלב זה, מעבר לכך, אין שינוי בהנחיות.

קרי, יש בתי ספר מחר, ושוב אנחנו, ואני אומר את זה, אנחנו בהערכת מצב מתמשכת. אנחנו נעדכן בכל שינוי, גם בשעות הקרובות, גם מחר בבוקר, אנחנו נעדכן את הציבור בכל שינוי באופן מידי.

ש: האם ניתן להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם עכשיו שחיזבאללה מורתע או שעדיין יש צורך לטפל במרחב בתמרון קרקעי?

ת: כמו שאמרתי לנו יש משימה, להשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ולטובת הדבר הזה אנחנו נעשה כל מה שנדרש.

ש: האם בראש השנה נוכל לחגוג ברוב המדינה או שהירי צפוי להימשך גם אז?

ת: יש לנו ימים מאתגרים לפנינו, יש לנו עוד אתגרים גדולים להשלים אותם. אנחנו נחושים להשלים אותם. התפקיד שלנו, גם בראש השנה וגם בימים אחרים - לדאוג להגן על אזרחי מדינת ישראל ואנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים על מנת לעמוד במשימה הזאת.

ש: איך מתמודדים עם הירי המועט אל המטריד את כל תושבי הצפון ברדיוס די משמעותי? האם ניתן לצמצם את היקפי הירי האלו?

ת: שוב, לשקף את המצב כהווייתו לציבור. זה לא עניין שנגמר ברגע אחד. יש פה כמו שאמרתי עוד ימים מאתגרים לפנינו - זה יקח זמן. אנחנו עושים ונעשה כל מה שנדרש על מנת להשיב את תושבי הצפון בבטחון לבתיהם.

האחריות, הדריכות, הערנות, בעיקר ההקפדה על ההנחיות, של תושבי הצפון בפרט שמגלים את המנהיגות שלהם והחוסן שלהם כבר במשך תקופה כל כך ארוכה אני מבקש ממכם תמשיכו לנהוג כמו שאתם נוהגים.

דרך הדבר הזה אתם מאפשרים לנו לפעול ולהיחלם בנחישות. אנחנו חייבים למנוע מפגעים והתנהלות שלכם לפי ההנחיות מוענת את זה. זה יקח עוד זמן, אנחנו צריכים את הזמן הזה - אנחנו צריכים את הזמן הזה - כדי להשלים את העבודה.

ש: איך אתה מסביר את זה שאנחנו לא רואים ירי נרחב מלבנון למרכז הארץ?

ת: אני לא יכול להגיד שלא נראה כזה. אנחנו צריכים להיות מוכנים ודרוכים, אנחנו בודקים כל הזמן, מעריכים את המצב. צריך לזכור, אנחנו במוכנות שיא, בהתקפה ובהגנה. ההגנה הזו לא הרמטית, והתפקיד של הציבור, כמו שקרה בימים האחרונים, היה ירי מתימן לא מזמן, אנחנו מיירטים אותו מחוץ לגבולות המדינה ועדיין נדלקת אזעקה.

ההגנה לא הרמטית - הציבור צריך להישמע להנחיות. לפעול על פי ההנחיות. אנחנו בוחנים את הערכת המצב של העורף כל הזמן ונעדכן אתכם בהתאם. לצד הדבר הזה, אנחנו נחושים בהתקפה ובהגנה כדי לנסות למנוע ככל שאנחנו יכולים.