מערכת את"צ

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

שבוע טוב,
היום הִשלמנו תקיפה רחבה של מטְרות חיזבאללה בִּלבנון, במיקוד על כפר כילא, וחיסלנו שלוש חוליות מחבלים. אנחנו ממשיכים לתקוף ולפגוע בַּפְּריסה של חיזבאללה בִּדרום לבנון. מרחב דרום לבנון לא יחזור להיות כפי שהיה. לאורך היום זוהו כמה שיגורים מלבנון לשטח ישראל. רבים מהשיגורים של חיזבאללה נופלים בשטח לבנון. שמונים אחוז מהרקטות של חיזבאללה אתמול נפלו בשטח לבנון. נסראללה פוגע בִּמדינת לבנון וּמסכן את עתידה בעבור חבריו בחמאס, וּפטרונו באיראן.

אני קורא לציבור להמשיך וּלגלות אחריות וּלהקפיד על הנחיות פיקוד העורף המתעדכנות. האחריות שאתם מפגינים ראויה לציון. אתם מאפשרים את המשך הלחימה הארוכה והנחושה.

חמאס וּמנהיגיו חושבים במונחים של "צומוד"- בערבית משמעו להחזיק מעמד. כלומר, הם חושבים שבזמן הקרוב כוחות צה"ל יצאו מהרצועה. אנחנו נחושים וּמתכוונים להמשיך להפעיל לחץ צבאי וּלפרק את חמאס. המבחן יהיה במעשים ולא במילים.

בצפון הרצועה, אנחנו ממקדים מאמץ במרחב דארג' תופאח, זה מחוז החמאס האחרון המשמעותי בצפון הרצועה.

במרכז הרצועה, אנחנו פועלים במחנות המרכז.

בדרום הרצועה, אנחנו נלחמים במרחב חרב'עת אחז'עה, שהיא עשתה את הטבח בניר עוז, וח'אן יונס. במסגרת הפעילות הקרקעית בח'אן יונס כוחות צה"ל פשטו על מפקְדות חמאס בלב העיר, וּבַֿהן חמ"ל המודיעין של הארגון.

לפני כמה ימים, פגשתי את אורי מגידיש, שחילצנו מהשבי יחד עם שב"כ במבצע מיוחד וּמורכב לפני כחודשיים. אורי, ששירתה כתצפיתנית בנחל עוז, היא גיבורה אמיתית – תעצומות הנפש שלה הן מְקור השראה בעבור כולנו. לאורי היו שתי בקשות: שצה"ל ושב"כ ימשיכו לעשות כל מה שהם יכולים לעשות, מבצעית ומודיעינית, כדי להחזיר את החטופים הביתה. אורי גם ביקשה להעביר מסר לעולם, והערב אני מבקש להביא בפניכם את דבריה:

אורי מגידיש:

קוראים לי אורי מגידיש ועברו חודשיים בדיוק מאז שחולצתי על ידי צה"ל ושב"כ משבי החמאס. כל כך הרבה דברים הספיקו לקרות בחיים שלי בחודשיים האלה, ובינתיים, החברות שלי עדיין מוחזקות בעזה. חמאס חטפו אותי ב-7 באוקטובר ממוצב נחל עוז, שם שירתתי כתצפיתנית והשגחתי מדי יום על הגבול עם עזה במטרה לשמור על המדינה שלי.

הם חטפו אותנו , בזמן שחלקנו עדיין לבשנו פיג'מות. הם רצחו את החברות הכי טובות שלי ועוד רבים אחרים. הייתי בשבי 23 ימים, ימים שהרגישו כמו שנים. חברות שלי עדיין מוחזקות בשבי, מוחזקות לצד נשים, גברים, ילדים, מבוגרים, אנשים חולים - בזמן שבני המשפחה שלהם עדיין מחכים לשובם. למרות הכאב, הבדידות והפחד שהרגשתי כשהייתי שם, הייתה לי התקווה שיחלצו אותי. אני מתפללת שלחברות שלי שעדיין בשבי, יש את אותה התקווה. בזמן שמסביב לעולם חוגגים את ערב השנה החדשה - יש 129 חטופים וחטופות שלא יכולים לחגוג בעצמם. אנחנו חייבים לעשות הכול, הכול, כדי להחזיר את כולם הביתה. 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

החטופים מוחזקים בניגוד לְכֹֿל היבט של החוק הבין-לאומי, כאשר נמנעות מהם זכויות בסיסיות, כמו טיפול רפואי. השבתם של הילדים, הנשים, הגברים והקשישים מהשבי האכזר היא לא רק חובה לאומית, זוֹ חובה מוסרית עולמית. אנחנו נמשיך לעשות הכול – ולפעול בְּכֹֿל המאמצים להשיבם הביתה.

שבוע טוב.