מערכת את"צ

 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי:

"כוחות צה"ל, בהכוונת מודיעין מדויק של שב"כ, חילצו אמש את גופתה של רב"ט נועה מרציאנו, זכרה לברכה, נועה נחטפה על ידי ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר. גופתה נמצאה במבנה סמוך לבית החולים שיפאא', כאשר מציאת גופותיהן של נועה ויהודית התאפשרה בזכות פעילות הכוחות שחתרו למגע בשטח לחיפוש החטופים.

ליבנו הערב עם משפחת מרציאנו, כמו עם כל משפחות החטופות והחטופים. אינני יכול לשער את גודל הכאב ואי הוודאות שחוות המשפחות. ליבנו איתכם.

יש לנו חובה מוסרית עמוקה להמשיך ולעשות הכול כדי להשיב את החטופים הביתה ולאתר כל פרט מידע חדש עליהם

אנחנו מבטיחים שבכל רגע שיהיה לנו מידע חדש בנוגע לחטופים, אנחנו נעדכן את המשפחות ולאחר מכן את הציבור. אנחנו לא נסתיר מכם מידע. 

אנחנו ממשיכים להעמיק את הפעילות המבצעית בבית החולים שיפאא', לאתר תשתיות תת-קרקע, איתרנו היום תשתיות תת-קרקע, ולאסוף כל פיסת מידע על החטופות והחטופים. כוחותינו פועלים כעת במרחב, חוקרים ובודקים את הפירים המבצעיים שאִתרו בבית החולים.

ביממה החולפת השתלטנו על מוצב 'אל-בורקן' של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, בו היה מפעל לייצור אמצעי לחימה. כוחותינו איתרו במוצב רקטות עתירות משקל מסוג 'באדר 3', רכבים של כלי טיס בלתי מאוישים, יחד עם חומר מודיעיני ואמצעי לחימה נוספים. השמדנו את המוצב וחיסלנו את המחבלים שהיו בו.

לחימה בעזה היא לחימה בסביבה מורכבת שדורשת זמן. אנחנו נחושים וממשיכים להתקדם וממשיכים להשמיד מחבלים ותת קרקע ואת כל מה שנשאר מהתשתיות של חמאס במרחב הזה.

בצפון, מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בהן תשתיות טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. זאת בתגובה לירי שגרם לשריפה בשני בתים במנרה ופצע ארבעה אנשים.

תקפנו גם חוליית מחבלים שזיהינו בשטח לבנון ותקפנו את מקורות הירי שמהם בוצעו השיגורים לשטחנו.

אנחנו בִּדריכות וּבְֿמוכנות גבוהה מאוד להגיב לכל דבר בצפון כל הזמן.

ביהודה ושומרון, כוחות צה"ל פרוסים בכל רַחַבֶי הגזרה ומסכלים טרור בַּהגנה ובהתקפה. לוחמי צה"ל במילואים חיסלו היום שני מחבלים שירו לעברם באזור חברון.

אני חוזר ומדגיש – יש להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן הנחיות מָצילות חיים. תמשיכו להתעדכן ולהקשיב להן.

עד כה מסרנו הודעה למשפחותיהם של 372 חללי צה"ל שנפלו בקרבות. יהי זכרם ברוך. נמשיך ללוות ולחבק את המשפחות. 

בימים האחרונים וביתר שאת לקראת סוף השבוע, התקיים בצה"ל מאמץ לוגיסטי מוגבר על מנת לספק לכוחות בשטח עזה את כל הציוד הנדרש: מזון חם וטרי, מדים חדשים, ציוד חורפי, מוצרי היגיינה וציוד אישי. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, יחד עם פיקוד הדרום, פועלים יחד לשמור הכי טוב שאפשר על מנת שיהיו לכוחות את התנאים הכי טובים בשטח.

 בערב שבת כשמשפחות ישראל ישובות לשולחן השבת, חייל צה"ל מציינים אותו ברצועת עזה.

הם נלחמים על הבית בזכות החוסן המדהים שלכן – המשפחות החזקות בעורף". 

שאלות ותשובות

ש: האם יש צפי לגבי כניסת צה"ל גם לדרום הרצועה? מה תהינה המטרות כאשר ניכנס לשם?

ת: צה"ל פועל עם מטרות מאוד ברורות למלחמה הזאת. הפעולה הזאת היא גם פעולה קרקעית, היא פעולה מהאוויר, היא פעולה מהים. אנחנו נחושים להמשיך ולהתקדם. הדבר הזה יקרה בכל מקום שבו נמצא חמאס, והוא נמצא גם בדרום הרצועה. והוא יקרה בזמן, במקום ובתנאים שהכי נוחים לצה"ל וכך יקרה. הוא יקרה בזמן במקום ובתנאים שנוחים לנו. ויותר מזה, לא נפרט על מנת לשמור על ביטחון כוחותינו.

ש: האם צה"ל תומך בעסקאות חטופים בתמורה להפוגות בלחימה?

ת: סוגיית החטופים זה מאמץ עליון שלנו, אני חוזר אליכם אחרי שהגעתי מביקור במפקדה של ניצן אלון, יש שם חמ"ל 7/24, מסביב לשעון, אוסף מידע מודיעיני, מתכנן פעילות מבצעית, מסתכל על כל ההגמוניות שקיימות כי זה מאמץ עליון. בתוך המאמץ הזה יש גם מאמצים אזרחיים: משא ומתן וכיוצא בזה. כשהדברים יהיו מגובשים הם יגיעו לציבור. העמדות שניתנות לגבי כל אחד מהדברים צריכות להיאמר בתוך הקבינט ולא להיות מפורטות. נכון שהדברים האלה יישמרו באופן סגור, והראשונים שצריכים לדעת זה המשפחות ואחרי זה שאר הציבור.

ש: אנחנו רואים שחמאס ממשיך בטרור הפסיכולוגי שלו עבור משפחות החטים שעוברות כבר קבלת שבת שישית ברציפות ללא יקיריהן. כל סרטון כזה הוא מכה בבטן. מה תוכל להגיד להן?

ת: ליבנו איתם כל הזמן. כל משפחה, כל חטוף וכל חטופה הם עולם ומלואו עבור המשפחה שלהם, ולכן אנחנו חושבים עליהם כל הזמן, ויותר מזה אני חושב שאין לי מה להגיד. אנחנו במאמצים שלנו במלחמה כולל של הפעולה הקרקעית - כל הזמן חושבים איך הדבר הזה יכול להביא להצלת חטופים, לחילוץ, כמו הפעולה שעשינו על נועה מרציאנו ז"ל ועל יהודית וייס ז"ל. יש בזה סיכונים גם, אבל זאת משימה עליונה.

ש: יואב גלנט שר הביטחון הצהיר אתמול שהשלב הבא במלחמה התחיל. מה הוא השלב הבא? אם צה"ל ימשיך דרומה, יש שם מאות אלפי פליטים מהצפון, לאן תגידו להם ללכת? לנוע דרומה הם לא יוכלו.

ת: אנחנו מתקדמים בתוכניות. יש תוכניות ברורות על מנת להביא לפעולה המבצעית הנכונה ביותר, ושוב אני אומר: צריך לעצור אותם בזמן ובמקום הנכון, וגם לא צריך לתת לאויב פה את הפרטים, זה ביטחון כוחותינו. אנחנו מתנהלים ככה עד עכשיו. אנחנו נמשיך להתנהל בביטחון כוחותינו ולעשות כל מה שנכון ויביא לתוצאה המבצעית הטובה ביותר. זה מה שחשוב, בין אם זה קורה בזמן כזה או בזמן אחר.

ש: במשך תקופה ארוכה שמענו מצד הדרג המדיני שלא ייכנס דלק לרצועת עזה. הציבור בישראל מעלה תהיות למה בכל זאת נכנס דלק?

ת: סוגיית הדלק נידונה מזה זמן רב. אתמול בקבינט התקבלה החלטה, הייתה המלצה של מערכת הביטחון להכניס דלק. הקבינט קיבל אותה פה אחד, והיום נכנס הדלק.

אני רוצה להסביר לציבור: הדלק הזה נכנס בצורה מתוכננת מוגדרת לטובת אירגונים בין לאומיים, לטובת ארגון ׳אונר"א׳. אנחנו מקיימים מאמץ הומניטרי בדרום שכולל משאיות שנכנסות ויוצאות לאזור מצרים, אחרי שאנחנו בדקנו את הציוד, ומועבר ציוד הומניטרי, שזה מזון, תרופות ומים לתוך הרצועה. יש מתקני התפלה ברצועה שצריכים לספק בדרום מים, ולכן הדלק הזה הוא רק לשני הצרכים האלה. אנחנו מפקחים על העניין הזה שהוא יהיה לשני הצרכים האלה. זה בהובלה של ארצות הברית ומצרים והם חלק מתוך הסיוע ההומניטרי. 

אתה התייחסת בשאלה הקודמת לאן יתפתח בדרום עם הסיוע ההומניטרי - זה בדיוק הסיפור. הדלק הזה שנכנס הוא רק לצרכים ההומניטריים כדי לא לאכלס ולאפשר לאותם מליון אנשים שירדו דרומה, שיהיה להם אוכל, תרופות, מים, בזמן שצה"ל ממשיך ומעמיק את הפעולה הקרקעית שלו. לעולם זה מאוד חשוב שאנחנו פועלים בצורה שהיא לפי הדין הבין לאומי, בלגיטימציה מלאה. בזמן הזה שאנחנו עושים את זה, אנחנו הורגים מחבלי חמאס, מפרקים את תת-הקרקע שלו, ופועלים, ונמשיך לפעול בכל מקום ברצועת עזה.