פאודה גרסת המציאות - הצצה לשירות של לוחמי דובדבן

עם עליית העונה החדשה של הסדרה המדוברת, איגדנו בשבילכם כתבות על היחידה המסווגת, שיוכלו לתאר על קצה המזלג את פעילותה הייחודית

13.07.22
מערכת את"צ

לילה לילה, כבר כמעט ארבעה עשורים, פועלת ביהודה ושומרון "היחידה עם השם של הפרי" - כמו שצוינה באזכורים הראשונים שלה בתקשורת, בתקופה שעוד הייתה חשאית לגמרי. היום כבר מותר לומר את שמה, אבל דובדבן עדיין חתומה על עשרות מבצעים מסווגים ממש בכל חודש. 

54E4d225 0Bd1 4314 B322 B9b89fb5592e

בכל פעם שאחד ממבצעיה נחשף, מבינים שמדובר ביחידה עם יכולות בלתי רגילות, תורת לחימה וצורת לימוד ייחודית, ופעילות שגרה ממש לא שגרתית. לכל אלה אנחנו יכולים רק לנסות לספק לכם טעימה - גם מחוץ למסך הטלוויזיה שלכם.

מבצעי ענק ביהודה ושומרון וסיכול תשתית טרור של ארגונים כמו חמאס הם חלק שגרתי מפעילות היחידה. בזכות מידע מודיעיני מדויק, היחידה מבצעת אינספור מעצרי פעילי טרור, החרמות אמצעי לחימה, רובים ומטעני חבלה רבי עוצמה, ולמעשה - מניעה של הוצאה לפועל של פיגועים קטלניים.

כדרך קבע, בסוף כל פעילות, לוחמי היחידה מתחקרים אותה - דרך הנתונים, מהלכי הכוחות, וגם כשהמבצע מסתבך והמון מתחיל להקיף את הלוחמים.

לשם הצלחת הפעילויות הבאות, מפעילים ביחידה מנגנון ייחודי שנקרא "בלעדי", וכשמו כן הוא. כל הלוחמים מגיעים למתחם האימונים מל"א, ובמשך חמישה ימים הם מסיקים מסקנות - דרך הרגליים.

כך לדוגמה, אחד התרחישים המוכרים שמתחקרים ב"בלעדי" הוא שהכוח "נשרף" - מה קורה כשהצוות נחשף בזמן מעצר או מבצע, ועכשיו הוא צריך לנווט את דרכו החוצה בין המוני המתפרעים שגודשים את הרחוב? בזמן הפעילות מצלמות מתעדות את הלוחמים בכל רגע, כדי שאחרי האירוע הם יוכלו לצפות בעצמם ולתחקר את תפקודם שלב אחר שלב.