הכירו את המערך החדש שמאחד את כל אנשי התוכנה בצה"ל

באגף התקשוב וההגנה בסייבר מציגים את המערך החדש, שמספק לכלל המשרתים בתפקידי התוכנה והבדיקה מסגרת קהילתית להתמקצע ולהכיר את עמיתיהם בכל צה"ל

09.02.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

מערך התוכנה והמידע בצה''ל יצא היום לדרך, במעמד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי.

3,500 המשרתים אשר יאוגדו תחת המערך, בפיקודו של מפקד לוטם, תא''ל עומר דגן, כולל את אוכלוסיות המחשוב בצה''ל מכלל הזרועות והאגפים - תוכניתנים, בודקי תוכנה, מיישמי ERP, מנהלי מוצר, אנשי מערכות מידע ומדעי המחשב, עתודאים במקצועות התוכנה והמידע, אנשי דאטה, DeVops ורבים אחרים.

״הדיגיטל הינו המנוף של תר"ש 'תנופה' ומאפשר מרכזי לקטלניות צה"ל ולפעולה הרב ממדית. מערך התוכנה והמידע הוקם כחלק ממימוש תפיסת ההפעלה לנצחון של צה"ל, ובתוכה ההכרה בחשיבות הדיגיטל למימוש כלל היכולות שצה"ל נדרש להן בתר"ש״, אמר תא״ל דגן, ״הקמת המערך מתאפשרת באמצעות שותפות רב זרועית, שתכליתה שיפור האפקטיביות ע"י העצמת המשרתים במערך וביחידות הטכנולוגיות בכלל הזרועות״.

באגף התקשוב וההגנה בסייבר אומרים כי הוא יאפשר שותפות מידע, ינהל מגוון הכשרות משותפות וקבוצתיות לפי תפקיד, וישמש גוף רב-זרועי לעיצוב וגיבוש אוכלוסיית התוכנה והמידע.

היסוד של המערך החדש, כפי שמציינים באגף, הוא האחדות - קיבוץ אנשי התוכנה מכלל הגופים לקהילות שונות, כמו קהילת מנהלי מוצר צה"לית, קהילת ראשי צוותים צה"לית, ועוד, שתאפשר שיתופי פעולה, תכנים מותאמים אישית, ליווי ופיתוח עצמי.

זאת לצד הקמת תוכניות תמריצים חדשות, הנגשה של קורסים יוקרתיים למשרתים, והענקת כלים למפקדים לטיפוח האוכלוסייה הטכנולוגית.

״במהלך השנה, הקהילות השונות יקיימו שיח מקצועי ואישי פורה, באמצעות השתתפות בכנסים, הכשרות והעשרות, ולכל קהילה תיבנה תוכנית עבודה שתאפשר את קיום ושימור הקשר ביניהן באופן רציף״, מסכמת רס״ן תהילה איטח, רמ''ד מערך התוכנה והמידע ביחידת מצפ״ן.

"אופק 324, היחידה הטכנולוגית מבצעית של חיל האוויר, מפתחת יכולות עבור המטה המבצעי והטייסות בקרקע ובאוויר כדי להעצים את השלם המבצעי החיל אווירי והצה"לי. יחידות הפיתוח בכלל צה"ל מפתחות כתף אל כתף הרבה יותר מאשר בעבר", מסכם מפקד אופק 324, אל"ם י', "הארכיטקטורה הצה"לית היא אחת. אנשינו גדלים יחד בעיקר באקדמיה ובבסמ"ח ומערך התוכנה יעצים את ההשקעה באנשים ובחיבורים ביניהם גם במעלה הדרך. זו המהות של מערך התוכנה בראייתי. אנשי אופק 324 גאים להיות חלק ממערך התוכנה בצה"ל".