ביקרנו בחדר האוכל החדש בפיקוד הדרום, ונפתח לנו התיאבון

"יום אחד המבורגר, פעם אחרת שווארמה, טורטייה ואפילו פיצות": זו רק טעימה מחדר האוכל המשופץ והמשודרג שמחכה לחיילי פיקוד הדרום 

22.02.18
אלון תשובה, מערכת את"צ

"לפני השיפוצים", כך משחזר רס"ן שגיב שלום, מפקד מחנה פיקוד הדרום שבבאר שבע, "חיילים ואנשי הקבע היו מרבים לאכול בחוץ, ובכלל לא היו נכנסים לחדר האוכל. הייתי רואה אותם יוצאים מהבסיס, וזה צרם לי. הרגשתי שחייבים לעצור את ההרגל ולשפר את איכות המזון והנראות של חדרי האוכל".

משם התחיל תהליך לגיבוש תוכניות שיפוץ - שהביא לתוצאה של היום. "בנינו תוכניות מסודרות, והתחלנו בתהליכי השיפוצים בהדרגתיות", מתאר רס"ן שלום. "הצלחנו ליזום רעיונות חדשים ולעצב את חזון הנראות בעינינו, כשבסוף, עם הרבה עזרה ברמת הפיקוד, הצלחנו להגיע לתוצאה הרצויה - הן ברמת החזות והן בנוגע למוגש על הצלחת".

הריהוט וכלי המטבח הישנים הוחלפו בחדשים, ולעמדות ההגשה התווספו עגלות חימום למזון. "חדר האוכל נראה סוף סוף כמו מטבח מודרני, ואפילו מזכיר, לאור האפשרויות שהוא מציע, חדר אוכל של בית מלון יותר מאשר מטבח צבאי".

לפני השדרוג

כאמור, גם בתפריט עצמו חל שינוי. "חייל שנכנס לחדר האוכל יפגוש עמדות חדשות, שנועדו להיות תוספת מגוונת וטעימה למנה העיקרית", מספר רס"ן שלום, שמתאר את המזון המיוחד שמשתנה מיום ליום: "ביום אחד יוצע לחייל המבורגר, פעם אחרת שווארמה או טורטייה, ואפילו פיצות. יחד עם זאת, יש גם עמדת שתייה קרה, פירות, כמה סוגי מרקים ומבחר סלטים".

חדרי האוכל החדשים רלוונטים לכולם - גם למי שלא אוכל בשר. "שדרגנו את שתי המנות העיקריות לבחירה, כדי שייתנו מענה לטבעונים ולצמחונים. לכל חייל, גם הרגישים לגלוטן וחולי הצליאק, יהיה מה לאכול כאן", הוא קובע.  

ועכשיו....

"היום אני רואה שכבר כמעט ולא יוצאים לאכול בחוץ", מחייך רס"ן שלום, "הרבה יותר כיף לשבת ולאכול בחדרי האוכל החדשים. החיילים מחכים לארוחת הצהריים הזאת, ואני שמח שהשינוי הזה נעשה - כי להביא את האוכל האיכותי, הטרי והמזין לכל חייל זאת הצלחה גדולה, וזה מחמם את הלב".