הלוחמים האלה דואגים ליירט טילים - ואיך דואגים לפנק אותם?

אחרי ימים ארוכים של עבודה מסביב לשעון, זכו לוחמי ולוחמות כיפת ברזל להפוגה טעימה במיוחד. באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה דאגו להעלות להם חיוך על הפנים עם ארוחה מפנקת מכל הלב. אז מה בתפריט? ומה מתבשל בהמשך? 

19.05.21
מייא הררי, מערכת את"צ

לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית בסוללת כיפת ברזל שעובדים בימים האחרונים 7/24, הופתעו אתמול על ידי צוות מוכשר ואיכותי מבה"ד 6 של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. חיילים מההכשרה הקולינרית בבה"ד, בהובלת רנ"ג אדיר לוגסי, מפקד הכשרות הטבחים באט"ל, הגיעו לפנק את הלוחמים והלוחמות של גדוד 137. אחרי ימים רבים של מארזי מזון ומנות קרב, הם זכו לארוחה שהייתה בהחלט שוברת שגרה. 

"בתור אדם שלא יכול לשבת לרגע בשקט, וששירת בחיל הלוגיסטיקה, מיד עם פיזור הקורסים בעקבות המצב התחלתי ליזום. דאגתי למשאיות, קירוריות, לכל הלוגיסטיקה מסביב", מספר רנ"ג לוגסי, "רתמתי מיד את האנשים שלי, חיילים סדירים, נגדים ואת הקונדיטור, רס"ר במיל' שי חנוך, ששירת השנה כבר שמונה חודשי מילואים, בזמן הקורונה ועכשיו. הכנסתי בהם את "הפלפל" ואת המוטיבציה, ויצאנו לדרך". 

זו לא הפעם הראשונה שהוא מוציא לפועל פרויקט כזה, שכולל משאיות ואוכל טוב, ממש כמו במדרחוב אירופאי. "אתמול הכנו חלה עם שניצל ומטבוחה, עשינו מנגל, פרגיות, קציצות על האש, מוקפצים, לחמעג'ון", הוא מפרט, "זה התחיל בקורונה - הוצאתי שתי משאיות של אוכל והייתי נוסע למוצבים בגזרות השונות. הגעתי לכל מקום בארץ, מגבול לבנון עד גבול מצרים".

"בזכות הפעילות שלנו באט"ל יש מעטפת טיפול בלוחמי הגזרה הכוללת מזון מפנק, ציוד וכל דבר הכרחי נוסף", מבהיר קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן, "מקבלים קריאות רבות של אזרחים לבוא ולתרום לחיילים שלנו ומעריכים את הדאגה, אבל כפי שניתן לראות, דואגים להם ומפנקים אותם".

והעשייה לא מפסיקה: "אנחנו עובדים בכל הכוח, בשעות לא שעות - משש בבוקר עד 11 בלילה. ממשיכים בגדודים אחרים של כיפות ברזל כל השבוע. היום בחצרים. ממלא אותנו לראות חיילים שמחים. האוכל נותן המון מוטיבציה. חייל שאוכל טוב, ייתן הכול".

"בסוף אנחנו צבא אחד, תומכים אחד בשני ועוזרים במאמץ המלחמתי", מסכים איתו סרן יובל יניב, מסו"ל כיפת ברזל, "הצבא בהחלט צועד על קיבתו. ארוחה כזאת תביא לנו ביצועים יותר טובים - נהיה מחויכים, שבעים, והאזרחים יהיו מוגנים".