עידן חדש בלוחמה הרוסית

תרגום חוברת הדרכה של צבא היבשה האמריקאי

01.01.18
תרגום: גב' אביטל שיפטן; עריכה לשונית: אריה שרביט

לקישור למסמך המתורגם

המסמך המוגש לפניכם הוא תרגום לעברית של חוברת של המרכז ללוחמה א-סימטרית (AWG-Asymmetric Warfare Group), שפורסמה בינואר 2017. חוברת זו דנה בלוחמה הרוסית בעידן הנוכחי, ומטרתה היא להציג את שיטות הפעולה הרוסיות ולהציע דרכים להתמודדות.

חוברת ההדרכה מציגה את ההשתנות האסטרטגית והטקטית של הצבא הרוסי העושה שימוש בלוחמת גרילה היברידית – שילוב אמצעים רכים וקשים – לשם השגת מטרות רוסיות. העניין הנמצא בלב החוברת הוא היכולת הרוסית לפתח כלים המשבשים באופן מדויק את המערכות ואת הטקטיקות המתקדמות של צבא ארה"ב. מסמך זה מתאר את היכולת הרוסית והאמצעים הטקטיים שבהם נעשה שימוש בעימות הרוסי באוקראינה, ולאחר מכן מציע המסמך שיטות והמלצות שצבא ארה"ב יכול ליישם על מנת להתמודד ישירות עם איומי הלוחמה הרוסית.

במסגרת אחריותו שם לו מרכז דדו למטרה ללמוד ולהכיר את המאמצים המתקיימים במקביל בצבאות זרים השוקדים על בנייה ועל פיתוח של כלי חשיבה ומתודולוגיות להתמודדות עם סוגיות מערכתיות הניצבות בפני ארגונים צבאיים בזירות לחימה שונות ברחבי העולם. פרסום עבודות שנוצרו במסגרת מאמצים אלה והנגשתם, נועדו להרחיב את ההיכרות עם התחום ולהגדיל את מאגר הידע שממנו ניתן לשאוב רעיונות. החוברת שלפניכם מספקת לא רק התבוננות להבנות האמריקאיות על הצבא הרוסי, אלא גם התבוננות לדרכי ההתמודדות האמריקאיות עם בעיות מורכבות מסוג זה. חשוב להדגיש כי בחוברת זו לא בחנו את דיוקם של הכותבים, אלא הבאנו את דברם כלשונם.