מדי הלחימה הטקטיים נכנסו לגולני

מי שהגיע בימים האחרונים לגדוד 13, לא יכול היה לפספס את השינוי בנוף - או יותר נכון, במלתחה. שמענו על המדים הטקטיים החדשים שקיבלו הגולנצ'יקים, גילינו מי הבאים בתור - ולאילו שירותים נוספים יוכלו לצפות בקרוב

20.06.23
עלמה סברוב, מערכת את"צ

בחודש ינואר האחרון, פרסמנו כאן על חלוקת מדי לחימה טקטיים ללוחמי זרוע היבשה. לאחר תהליך בן חמישה חודשים, נכנסו השבוע המדים לראשונה לגולני.

עד היום, במדי הלחימה השתמשו אך ורק לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל. אך לאור הצלחתם בפעילויות מבצעיות, כשסייעו להגדיל את ביטחונם האישי של הכוחות תחת אש, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, להרחיב את השימוש בהם.

מדים אלו מאופיינים בתכונות ייחודיות כגון עמידות לאש, שרידות, נוחות ונידוף זיעה המשפרות את אפקטיביות וקטלניות הלוחם.

"בתמיכת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, נכנסו השבוע המדים הטקטיים לחטיבת גולני", מספר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן צח בוגטוס, "נערכנו לכך עוד בחודש פברואר, יחד עם מרכז ההספקה המטכ"לי והחברה האזרחית 'יונידרס', אשר מייצרת ומספקת את המדים".

"מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט - בחטיבת חי"ר כמו גולני יש אלפי לוחמים, לעומת יחידות מיוחדות המונות מאות", הוא ממשיך, "סביב חודש מרץ התחילו המדידות - החברה האזרחית עברה בין הגדודים ומדדה חייל חייל באופן פרטני. כל לוחם מקבל שלושה זוגות המותאמים למידותיו האישיות, עליהם מוטבעים שמו וקוד ספציפי - ככה שאי אפשר להתבלבל. המדים הראשונים הגיעו לגדוד 13, לאחר מכן יקבלו ב-12, ולבסוף גדוד 51".

החברה האזרחית מספקת גם שירותי כביסה וניקיון. מדי יום שני תגיע משאית לכל אחד מהגדודים ותיקח זוג מלוכלך של המדים, תכבס ותחזיר שבוע לאחר מכן. "כך, בכל זמן נתון יהיה לכל לוחם שני זוגות מדים נקיים", מדגיש רס"ן בוגטוס.

בגולני מעריכים כי עד סוף החודש הנוכחי, כלל הלוחמים יחזיקו במדים הטקטיים. כל אחד מהם רשאי ללבוש אותם ברגע הקבלה, אך הם "ייחנכו" באופן רשמי בתרגיל החטיבתי, שיחל בחודש יולי. באוגוסט תיערך הפקת לקחים נרחבת, ובסופה יתייצב מודל חלוקה רשמי בו ישתמשו יתר חטיבות החי"ר, כשיקבלו את מדי הלחימה הטקטיים בתורן. זאת, בהתאם לסדר יציאתן לתקופת אימון (כפיר, צנחנים, גבעתי, נח"ל).

"הלוחמים מאוד מתרגשים", מעיד רס"ן בוגטוס, "המעבר מתפיסת 'קיום' לאיכות וחווית השירות זה בדיוק זה - חיכינו למדים האלו במשך תקופה ארוכה, וטוב שהם נכנסו - הם ישפרו את יכולותינו גם בשגרה, וגם בשעת מלחמה".