אל"ם חיים כהן נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה

17.04.23
מערכת את"צ

אל"ם חיים כהן נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במקומו של אל"ם עמי ביטון, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד חטיבת הצנחנים. 



טקס החילופים נערך אתמול (ראשון) בנתיב העשרה, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובהשתתפות מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, מפקדים, חיילים, ראשי רשויות, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מאות מטרים מאיתנו נמצאות הערים בית חאנון ובית לאהיה, בהם חיים שכנינו מרצועת עזה, לצערנו תחת מציאות קשה של עוני וטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי", אמר מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, "מנהרות במקום חממות, סדנאות לייצור רקטות במקום מפעלי תעשייה. מול כל המציאות הזאת - למצוא בית להשכרה בהרחבה כאן בנתיב העשרה לא תצליחו. אולי לרשימת המתנה".

"איך זה קורה? בזכות מנהיגות אזרחית, בזכות התושבים, בזכות הקהילה ובזכות מי שמגן עליה", המשיך תא"ל רוזנפלד, "כוחות צה''ל ושותפינו בביטחון. בשנתיים האחרונות משימת ההגנה על חלקו הצפוני של העוטף הייתה על כתפיו של מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אל"ם עמי ביטון. עמי - ניסיונך וחוכמתך באו לידי ביטוי בעשרות אירועים ומבצעים, ביניהם במבצע עלות השחר. אוגדת עזה, החטיבה הצפונית ותושבי הגזרה זכו באדם מעולה. את הפיקוד על החטיבה הצפונית אנחנו מפקידים בידיו של אל"ם חיים כהן. אלו ידיים עם ניסיון מבצעי, עם מנהיגות ועם חוכמה. אנחנו מברכים אותך ואת משפחתך עם הצטרפותכם לשורות מגיני עוטף עזה".


"פקודיי, סמכתי עליכם ובטחתי בכם, ידעתי שתעשו הכל על מנת להשיג את המשימה, ידעתי שתעמדו בכל משימה אשר נידרש לה", הצהיר מפקד החטיבה הצפונית היוצא, אל"ם עמי ביטון, "אני מודה לכם על כך. לכם, אנשי ההתיישבות, ראשי המועצות, קציני ורכזי הביטחון, החקלאים וכמובן התושבים, תודה על עוצמת השותפות. המשיכו לעשות ציונות בדרככם הייחודית. הדרך לא תמה, המשיכו לראות ולקדש, המשיכו לראות ולחדש. אני מסיים עתה את אחד התפקידים המשמעותיים אשר ביצעתי בשירותי הצבאי, מכאן חיים מחליפי תופס פיקוד. אני מודה לכם".

"היום אני מקבל לידי את הפיקוד על החטיבה הצפונית, האמונה על חבל ארץ מדהים מחוף אשקלון ועד בארי", הצהיר מפקד החטיבה הצפונית הנכנס, אל"ם חיים כהן, "חבל ארץ בו חוויתי את החוויות המבצעיות המשמעותיות לאורך תפקידיי השונים, ממ"פ החוף ממש כאן ב-2010, דרך המבצעים בעזה ועד לתקופת הפרות הסדר על גדר המערכת. חוויות אשר בנו אותי כמפקד קרבי ומביאות אותי בשל ושלם לפקד על חטיבה זו. התכלית היא ברורה, מתן ביטחון לתושבי העוטף והסביבה, ביטחון שיאפשר ליישובים להמשיך לפרוח ולשגשג".