הצצה ליחידת העילית ששומרת על אילת

הרחק ממרכז הארץ, בין המדבר הצהבהב והים האדום, מגנים לוחמי לוט"ר אילת על עיר התיירות הדרומית של ישראל. כיצד הם מתאמנים לתרחישי קיצון, ושומרים על הבית שלהם? הצצה ליחידה שבזכותה תושבי הדרום יכולים להמשיך לחיות בשקט

01.02.17
מערכת את"צ

יחידת לוט"ר אילת, שהוקמה בשנת 1974, מתמחה בתפעול תרחישי קיצון: מאירועי חטיפה והשתלטות ועד למתקפות טרור מורכבות בגזרת אילת והערבה.

היחידה מורכבת מאנשי מילואים שחיים באזור העיר ונמצאו מתאימים ליחידה מבחינת יכולות ומיומנויות מבצעיות.

מכיוון שהיחידה פועלת בגזרה גדולה במיוחד, מאילת ועד ים המלח, היא בעלת יכולת ניוד גבוהה באמצעות מסוקים הדואגים להקפיץ את הלוחמים בהתרעה קצרה ולהתגבר על בעיות מרחב וזמן.

אנשי היחידה מנהלים אורח חיים אזרחי מלא - מחיי משפחה ועד למקצוע ועבודה, אך עליהם להיות בכוננות תמידית בכל רגע, ומוכנים להקפצה בתוך זמן מינימלי מרגע ההתרעה. "זה לא משנה אם הלוחם בפגישה חשובה או שהוא ביום חופש עם משפחתו. ברגע שיש התרעה עליו לפשוט מעליו את הזהות האזרחית ולהגיע במהירות האפשרית לגזרה על מנת להגן על תושבי אילת והערבה מפני כל סכנה", מבהיר סגן מפקד היחידה. היכולת לתמרן בין הזהות הצבאית לאזרחית ולהיכנס לפעילות מבצעית בתוך דקות אחדות היא שמאפיינת ומייחדת את לוחמי לוט"ר אילת".

לוחמי לוט"ר אילת גם נדרשים להיות בקיאים בכל הקשור לכישורי השתלטות ופריצה למבנים מסוגים שונים. לשם כך עוברים הלוחמים אימונים רבים מתמקצעים בתחום הקליעה ומוכשרים לשימוש במנעד רחב של כלי נשק, כמו למשל: חומרי נפץ, רימונים, רובים ואקדחים. בנוסף הם מתמחים בהשתלטות על מלונות או אוטובוסים, פריצה למבנים וגלישה מגובה.

"הידיעה שתושבי אילת והנופשים בעיר יכולים לישון בשקט ולדעת שיש כוח ששומר ומפקח עליהם 24 שעות ביממה זה הדלק שלי", סיפר סגן מפקד היחידה, "זו הגאווה שלנו והדרך שלנו. אני יודע שתושבי אילת והסביבה יודעים שאנחנו שם ואנחנו ערוכים בכל זמן ולכל תרחיש. אני שומר על הבית שלי".