גדוד "דרקון" מסכם תעסוקה מבצעית באיו"ש

מהגנה על היישובים באזור, דרך מעצרים ותפיסות אמל"ח ועד לפעולה רחבת היקף לבלימת שוהים בלתי חוקיים - גדוד "דרקון" מאגד 215 ביצע בחמשת החודשים האחרונים תעסוקה מבצעית במרחב החטיבה המרחבית "מנשה". כעת, כשהם יורדים מהקו וממשיכים לאימון ברמת הגולן, מסכם מפקד הגדוד, סא"ל אסי רחמים, את ההצלחות והאירועים המרכזיים עמם התמודדו

10.07.18
אלון תשובה, מערכת את"צ

לוחמי התותחנים מגדוד "דרקון" של אגד 215  סיימו בשבוע האחרון תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית "מנשה", במהלכה רשמו לא מעט הישגים. בין הגנה על יישובים לשמירה על מרקם חיים תקין באזור, הם הספיקו לבצע שלל תפיסות אמל"ח, מעצרי חשודים ופעולות משמעותיות לבלימת חדירת שוהים בלתי חוקיים. 

"גם מבחינה מנטלית וגם מבחינת כשירות דאגנו שהכוח יגיע מוכן לבצע את המשימה", מצהיר סא"ל אסי רחמים, מפקד הגדוד. "אנחנו, המפקדים, הבהרנו ללוחמים שהם הולכים להתמודד יום יום עם האוכלוסייה הפלסטינית באזור, ושעליהם להצליח לממש את משימת ההגנה ובו בזמן להתייחס אליהם בכבוד".

במהלך חמשת החודשים, לוחמי הגדוד עצרו יותר מ-200 שוהים בלתי חוקיים אשר ניסו לחצות את הגבול בנתיבי חדירה שונים. בזכות הכוונה מדויקת של התצפיות והגעה מהירה של הכוחות לנקודה, הצליחו לוחמי "דרקון" לעמוד ביעד שהוצב להם ולצמצם את כניסת השוהים הבלתי חוקיים במרחב.

התקופה בה ביצע הגדוד תעסוקה מבצעית הייתה מאתגרת ביותר, משתף סא"ל רחמים, שמוסיף כי באחד המקרים אף ניסו 43 שוהים בלתי חוקיים לחצות בבת אחת, אירוע שנחשב חריג בשגרה המבצעית: "עצרנו את כולם וביקשנו מהם תעודות, בהמשך חיברנו אותם למשטרת ישראל לטובת רישום. טיפלנו במי שצריך ואחר כך החזרנו אותם לצד הפלסטיני. מי שמנסה לחדור לישראל נתקל בכוחות ערוכים ונחושים, שלא יאפשרו לו להיכנס".

על אחד הצירים, מספר סא"ל רחמים, מתרחשות תאונות דרכים רבות. לוחמי הגדוד לא נשארו אדישים, ומיד הגיעו לטפל בנפגעים. "במקרה מסוים טיפלנו בארבעה פלסטינים לפחות", הוא מציין, "וזה לא נגמר בזה - טיפלנו גם בתושבים שחוו התקפי לב ואירועי קוצר נשימה".

"לאורך כל החודשים האלו ליוויתי את הכוחות במחסומים ובהתמודדות עם האוכלוסייה הפלסטינית, ופגשתי כוחות שיודעים מעולה לא רק להפעיל אש - אלא גם לתפוס קו חי"ר", אומר בגאווה סא"ל רחמים. "דאגנו תמיד לשמור על ערכים בלחימה, להיות אנשים ערכיים ולשים לב לבטיחות ולביטחון האישי שלהם. בכל אירוע שהתפרץ ידענו להיות חדים ולנטר את המפגע".

במסגרת התעסוקה המבצעית, הוא מוסיף, נשא הגדוד באחריות להגן על 13 יישובים בעומק ובתפר: "פעם בשבוע היינו יושבים עם הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאיים), מדברים על המצב הביטחוני באזור ומתאמים את המענה שלנו אליו. החיבור היה מעולה ואיפשר לנו להצליח במשימת ההגנה על התושבים הצירים והיישובים בגזרה".

"שמחנו לעבוד עם גדוד 'דרקון' שביצע תעסוקה מבצעית בגזרה", מצהיר רבש"צ עינב, נתן שלם. "תודה מיוחדת למפקדי הגדוד, שהיה להם חשוב להיות איתנו ביחסים צמודים, ועשו הכל כדי להצליח במשימה".

כעת נושא הגדוד פניו אל תקופת אימון ברמת הגולן, אולם סא"ל רחמים מבהיר כי הגדוד היטיב לשמור על כשירות לוחמיו גם במהלך התעסוקה המבצעית: "יצאנו במהלך התעסוקה לתרגיל שארך 24 שעות, במהלכו דימינו מצב אמת בבקעה שדרש מאיתנו לירות כ-70 פגזים והוא הוכתר בהצלחה. עכשיו, אנחנו נכנסים לשלושה חודשים בהם נתמקד בזה ונחדד את הכשירות המבצעית שלנו".

"עשינו את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב - לסייע לכוחות המתמרנים", מסכם סא"ל רחמים. "יצאנו מאוד מחוזקים מהתעסוקה הזאת, ואחרי תקופת האימון הקצרה נחזור שוב לגזרת יהודה ושומרון, ונמשיך לבצע כל משימה בצורה איכותית ולהצטיין במה שאנחנו עושים".