גדוד הקשר של אוגדת עזה מציין 30 שנה להקמתו

29.08.17
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר ציין גדוד 481, גדוד הקשר של אוגדת עזה, 30 שנים להקמתו. הגדוד, שהוקם בזמן האינתיפאדה הראשונה, נותן את המענה התקשובי לחטיבות המרחביות באוגדה ולגדודי הביטחון השוטף בגזרה עד רמת הלוחם בקו. הגדוד נוסד במקביל להקמתה של האוגדה, ובזמן שגרה הוא אחראי על תפעול האמצעים התקשוביים במרחב, על מערכת הטלפוניה, הרדיו והשו"ב (שליטה ובקרה). חיילי הגדוד אמונים על  הפעלת והקמת  מערכות קשר, תקשורת ומחשוב מתקדמות.

"זהו גדוד שאנשיו בעבר ובהווה מאמינים שניתן להגשים", אמר בטקס מפקד הגדוד, סא״ל מיכאל בן הרוש. "ממערכות קשר אנלוגיות כמו VRC התקדמנו למערכות קשר דיגיטליות. ממברקים עם מדבקת בהול בצבע אדום בולט התקדמנו למערכת צי״ד 700 של היום".

"לא מעט אירועים היסטוריים התרחשו מאז 1987 ועד היום", הוא הוסיף, "האינתיפאדה הראשונה, השנייה, ההתנתקות, עופרת יצוקה, עמוד ענן, צוק איתן, ועוד. גדוד הקשר, בכל אחד מהאירועים האלו הוביל את בניית הפיקוד והשליטה של האוגדה, הפעיל מערכות קשר ותקשוב בין המפקדות לכוחות הלוחמים והיווה עוגן בקרקע לכל גופי התקשוב שפעלו בגזרת אוגדת עזה".

לסיכום, אמר המג"ד: "דבר אחד לא השתנה בשלושים השנים שעברו. גדוד הקשר תמיד היה שם, תמיד הוביל, תמיד נתן את המענה המבצעי התקשוב הטוב ביותר".